Problémy se stravováním

Otázku položila: Anonymní uživatelka #265534 12.6. 20:36

Dobrý den,
žádám vás o váš názor na můj psychický stav. Je mi 19 let a již 3 měsíce se snažím sportovat, jíst zdravě a zhubnout, protože jsem nebyla spokojená se svou postavou. Nikdy jsem nebyla tlustá, nejvíce jsem vážila 60 kg při svých 166 cm, ale ani jsem nebyla spokojená. Za tyto poslední 3 měsice jsem se dostala na 55 kg, rekla bych, ze celkem zdravou cestou a ze vahovy ubytek je tak akorat. Pul kila za tyden cca. Ale poslední dobou nejsem vůbec spokojená. Prijdu si snad jeste tlustsi nez kdyz jsem zacinala hubnout. Kazdy den jezdím alespon hodinu a pul na kole co nejrychleji muzu, abych co nejvice kalorii vycvicila, chodim na kolo i kdyz nechci, i kdyz uz nemam silu, i kdyz je vedro, jen proto, abych vyjezdila ty kalorie. Celkem jsem se hlidala tech nekolik tydnu co se tyce sladkosti, protoze ty vzdy byly moje nejvetsi slabina, ale dnes jsem se dozvedela, ze jsem prijata na svuj vysneny obor na vš a tak jsem si rekla, ze si zaslouzim nejakou odmenu, dala jsem si susenky a zmrzlinu a ted mam strasne vycitky, je mi opravdu hrozne a jsem na sebe nastvana. I kdyz vím, ze vlastne o nic nejde, kdyz se to nedeje kazdy den. Kazdou kalorii si zapisuji do kalorickych tabulek a nemuzu snist neco, o cem presne nevim, kolik to ma kalorii. Porad bych chtela zhubnout jeste vic a nejsou mi ty 4 kilogramy dost, nelibim se sama sobe, vim, ze bych mohla byt hubenejsi. Za den si dovolím maximalne 1200 kcal, nejcasteji jím 1000. Problem je v tom, ze mam vlastne bud strasny hlad a pak se najím víc a strasne se za to nenávidím, nebo naopak je mi z toho hladu spatne a mám kazdou chvili pocit, ze omdlím. Vůbec nevím, co mám delat. Je tento muj pristup k jidlu jeste zdravý? Jeste nakonec pripojím otázku. Pred 4 mesici jsem vysadila antikoncepci a po 28 dnech jsem menstruaci dostala, ale od té doby ne. Muze to souviset s vahovym ubytkem, nebo je to zapricineno vysazenim HA? Dekuji za vase odpovedi.

  • 13.06.2019 21:33:21 - full.avl změnila kategorie otázky

Odpovědi (podle hodnocení / podle data)

  • buccaneerka212.6. 22:07

    Ne, tento přístup není zdravý. Vzpamatuj se, dokud je cesta zpátky. Pokud se ještě ptáš, zda je to v pořádku, dá se hodit zpátečka. Jakmile si vezmeš do hlavy, že jsi tlustá a musíš sledovat každou kalorii, nikdo ti to z hlavy nedostane a ty v lepším případě skončíš jako úplná troska, v horším zemřeš velmi mladá. Bude tím trpět tvoje rodina, rodiče se budou dívat, jak jim umírá dcera, z vysněné vysoké školy nebudeš mít vůbec nic, protože to nebudeš zvládat (budeš buď úplně vyčerpaná, nebo úplně zaměstnaná cvičením a počítáním kalorií). Zřejmě taky nebudeš moct mít děti, protože větší úbytek na váze znamená často vynechání menstruace, zastavení cyklu, tím pádem neschopnost otěhotnět. A nevím, jestli máš kluka, ale jestli ne, tak věř, že o anorektičky velký zájem nebývá. Není na tom fakt nic pěkného a málokterý normální chlap chce holku, co vypadá jako věšák na oblečení.

  • Lily712.6. 21:00

    Máš strašne malý príjem kalórií. Nepíšeš nič o pravidelnosti a zložení stravy. Cvičenie jednotvárne, naviac také, čo posiluje nohy, aj keď podľa mňa si pripadáš tučnejšia len preto, že sa na to sústredíš, teda je to psychika a vedie ťa to k anorexii.

    To, ako chudneš je absolútne nesprávne.

  • tvůj energetický příjem je poněkud nedostačující )jak už psaly holky výše). vychází to pod 5000 kJ, což je prostě málo a stěží to pokryje bazální metabolismus, hlavně při výkonech, které předvádíš (90min v ostrém tempu na kole denně). pokud změníš stravování, upraví se i různé chutě, ale nikdy si nic co jsi snědla nevyčítej takovým způsobem jak to děláš! prostě jsi to potřebovala, měla jsi na to chut a tak sis to dala. i odměnu si člověk dát může a pokud to není pravidlem, tak to není nic proti ničemu.
    co mi připadá jako další věc je způsob tvého pohybu - kolo 90min při maximální rychlosti (to je kolik) je špatně. na hubnutí je potřeba se držet v určitých hodnotách tepu, jinak se nehubne, ale buduje svalová hmota (která více váží při stejném objemu, než tuk) a trénuje vytrvalost, ale na tuky to moc veliký vliv mít nebude - při takovém tempu tělo spaluje primárně glykogen (a to i ten ze svalů) a pokud nenásleduje patřičná regenerace a strava, tak ti půjdou svaly do háje, bude u nich docházet k mikrotrhlinám a zavaříš si na další problémy. čeho dosáhneš tou zběsilou jízdou na kole je to, že ti pořádně zesílí stehna a lýtka (svalstvo), ale moc nezhubneš jinde.
    tvoje váha už před tím, než jsi začala takhle blbnout byla v pořádku. nauč se mít ráda sama sebe, uprav vhodně stravování, zařadit rozmanitý pohyb a navštiv psychologa. tvoje posedlost cvičením, které ti ani nepřináší radost a musíš se do toho nutit, je i druhem závislosti a bylo by dobré se obrátit i kvůli tomu a tvému postoji k vlastnímu tělu na psychologa.

Přidat odpověď

Ženě nejlépe rozumí žena

V poradně naleznete již 72 379 otázek, kterým se dostalo 242 498 odpovědí a 380 459 komentářů

Přesto jste nenalezla odpověď na svůj problém?Zeptejte se

TOPlist