Problémy po vysazení HA

Otázku položila: Anonymní uživatelka #426235 pátek 1:00

Ahojky, poradíte mi? Kvůli endometrióze jsem začala brát HA(už je to dlouho), ale byla jsem před 2 měsíci na operaci a musela jsem HA brát 2 měsíce v kuse, začly mi z toho docela padat vlasy a tak jsem ji vysadila. Teď čekám na menstruaci, bohužel mám už 9 dní zpoždění (klasicky), nejsem těhotná ani nic jinýho..prostě to bez antikoncepce nikdy nemám přesně. Ale teď k problému, kolem pusy se mi začalo tvořit extrémní akné, boláky co se nechcou zahojit a bolí. Mám zase nasadit HA?

Odpovědi (podle hodnocení / podle data)

  • Ahoj, také mám endometriózu a sama bych se nepouštěla do žádných experimentů (vysazování/nasazování) bez konzultace s lékařem. Být tebou, tak si zavolám k lékaři a domluvím se na dalším postupu, kdy nejlépe znovu začít HA užívat. Popiš jim své problémy, třeba ti navrhnou jinou HA nebo můžete probrat i jiné přístupy k léčbě. Rozhodně doporučuji docházet na specializované pracoviště do nemocnice, ale tam asi už chodíš když jsi byla i na operaci. A prosím, neposlouchej "chytré rady" od lidí, co o tom ví prd a nikdy si tím neprošli. Já sama v minulosti experimentovala, myslela si jak si pomůžu různými alternativními způsoby - no jenom jsem si uškodila 8-. "Pitomí doktoři" a jejich "chemické hnusy" mě doslova zachránili a snad se díky nim někdy dočkám i miminka. Nemáme to jednoduché a kdo to nezažil, fakt nepochopí. Přeji hodně štěstí a život bez bolestí :-)

  • Francypátek 6:51

    Rozhodně ne! Nemůžeš antikoncepci jen tak vysazovat a užívat jak se ti to hodí. Je to hnus, který všechny problémy akorát schová. Viz tvoje akné, když začneš zase brát, tak zmizí, ale až jednou zase vysadíš, tak to bude 2x horší >:-[

  • Tělo si musí zvyknout u někoho to trvá měsíc u jiného půl roku. Takže prostě vydržet. Všechno se zase srovná.

  • Taky záleží, co je podle tebe "9 dní zpoždění"... Oproti čemu? Oproti pseudocyklům s HA, který jsou jenom z poklesu hladiny hormonů vlivem vysazení (nepřirozený)? Oproti cyklům bez HA? S HA je jasný, že krvácíš pravidelně, když to neni přirozenej cyklus. Vysadila jsi po poradě s lékařem nebo ses prostě rozhodla? Brát HA jenom kvůli akné je jenom zakrytí problému a zase se ti to nejspíš objeví po vysazení. Brát HA při endometrioze má svůj význam (nevznikají jizvy, je to defacto jako těhotenství a šetří se tím tělo, zvyšuje se šance na přirozený otěhotnění, snižuje se pravděpodobnost, že budeš potřebovat další a další operace a nakonec třeba i odstranění orgánů apod.) Není to žádná sranda, takže se poraď se svým lékařem a ne s lidma, co o tvým zdravotním stavu nic neví ;)

Přidat odpověď

Ženě nejlépe rozumí žena

V poradně naleznete již 78 936 otázek, kterým se dostalo 266 441 odpovědí a 405 530 komentářů

Přesto jste nenalezla odpověď na svůj problém?Zeptejte se

TOPlist