Reklamace bot
Ahoj,
trochu z jineho soudku. V dubnu jsem si koupila boty u Bati. Za pet mesicu mi praskla podrazka, nosila jsem je minimalne. Tak jsem je ted zacatkem rijna dala na reklamaci, vysledek je, ze mi reklamaci neuznali, jelikoz se jedna o modni obuv a vypadaji ty boty hodne nosene. I kdyz modne vubec nevypadaji. Nikdo me pri nakupu neupozornil, krabice oznacena nijak nebyla, dozvedela jsem se to az pri reklamaci.
Na internetu jsem se dozvedela, ze kdyz vyrobce obuv oznaci jako "Modni" nebo "Velice modni" nestahuje se na to zaruka dvou let. Ale prece jen 5 mesicu mi prijde malo. Dejte si na to pozor, kdyz jsem ted kupovala zimni boty, vsimla jsem si, ze v nekterych kramech jsou takhle oznacene prakticky vsechny boty.
Prodavacka na me byla dost hnusna a rekla mi, ze pokud s tim nesouhlasim, muzu si zavolat na infolinku (pevnou linku), kde mi reknou jak dal postupovat.
Setkali jste se s tim? Jak jste v takovem pripade postupovali?
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
22.10.2012 19:44Ahojky. Jelikož v obchodě s obuví pracuji, jsem tak nějak zasvědcená. Pokud se jedná o obuv vysoce módní, je to se zárukou opravdu sporné. Při módní obuvi už jsi na tom trochu lépe. Teda mělo by to být opravdu uvedeno buďto v záručním listě nebo na paragonu vyjetém z pokladny. Záruční dobu dva roky opravdu nelze zaměňovat se životností obuvi. Pokud obuv pravidelně nosíš, záruční doba dva roky je fakt nesmysl. Skoro žádné boty ti dva roky nevydrží ve 100% stavu. Musíš investovat alespoň do opravy. Pokud boty, jak tvrdíš, jsou velice málo nošené, tak i přes to, že jsou vysoce módní, neměla by u nich podrážka prasknout. Prasknout by vlastně neměla v záruční době vůbec. Tedy pokud opravdu nejsou velice vynošené, tomu je tak třeba u pracovní obuvi nebo u pohorek. Teď jde o to, jak podle výrobce měly být použity. Boty např. s koženou podrážkou, se vůbec nesmí nosit ven. Ale vím, že to občas prodejce neřekne. Pokud tvoje boty jeví větší známky opotřebení, opravdu výrobce vadu uznat nemusí. Co vím, tak Baťa nerad uznává reklamace

-
22.10.2012 12:10Ono je tohle dost sporné. Ale i tak se na to vztahuje záruka 2 let, je to spotřební zboží, takže ta záruka tam je. Dokonce jsem slyšela už i to, že existuje rozdíl mezi záruční dobou a dobou životnosti. Doba životnosti obuvi může být třeba jen půl roku... A pak, kdo ti dokáže, kde jsi s těma botama chodila, nebo kolik hodin denně jsi v nich chodila
Pokud se ti ohrazují na to, že je to módní obuv, tak jsou povinni ti prokázat, že tě o tom informovali. Nejčastěji to dělají tak, že to uvedou na takovém tom "příbalovém letáčku" jak přikládají při koupi k obuvi, kde máš i napsáno, z čeho se obuv skládá a jak o ni pečovat. Pokud to nikde nemáš, tak bych to brala tak, že tě o tom ani neinformovali. Co mají při reklamaci povinnost, tak při zamítnutí reklamace od jejich pracovníka, který rozhodoval o uznání/neuznání reklamace, ti dát písemný doklad s jeho vysvětlením, z jakého důvodu reklamace nebyla uznána. Ale při neochotě obchodu si tohle bohužel musíš vyhádat 
Pokud ani po tomhle nebudou ochotni a reklamaci neuznají, nezbyde ti nic jiného než se obrátit na nějakého znalce, který ti vypracuje posudek a s tím pak reklamaci vymáhat. Nebo to nechat být, protože pokud by si ten spor poté nevyhrála, tak bys znalce platila zbytečně a to jsou samozřejmě peníze navíc.
Já jednou obuv reklamovala. Reklamovala jsem podzimní nízké kozačky, které jsem nosila asi 2 měsíce. Nijak extrémně, problém byl ten, že se mi začala loupat ta povrchová úprava a začala se mi rozpadat špička bot. Reklamace samozřejmě neuznána pro špatné nošení, dál jsem to neřešila, protože jsem je reklamovala 300km od domova a jezdit tam kvůli dalšímu hádání se mi opravdu nevyplatilo. -
22.10.2012 12:28Můj jedinej poznatek k reklamaci obuvi (a to reklamuji skoro vše - nejsem žádnej likvidátor, jen mám asi smůlu) je takový, že jakmile něco odhalim tak okamžitě s tim běžim do obchodu...Řečí jako že to je těsně před vypršením záruční lhůty, nebo jak můžu reklamovat jarní boty když je podzim atd jsem si už vyslechla spoustu...chce to hlavně mít nachystaný argumenty na prodavačky v obchodě, protože ty o tom nemaj co rozhodovat... největší perla byla to, když se mi propadla pata .. tak paní vedoucí mi poradila, že bych ty boty měla častějc mejt, že bych si toho všimla
Jistě běžně odlepuju vložku a kontroluju jestli se ta pata nepropadá...zjistila jsem to samozřejmě až když to bylo nepohodlné a uvnitř totálně zlikvidované...a hlavně boty jsem přinesla k reklamaci nablejskaný, tak nevim co jí kde přeskočilo..pevný nervy s prodavačkama přeji
a ještě malej poznatek - vždy jsem si myslela, že boty musim reklamovat v obchodě, kde jsem je koupila - nemusím stačí kterejkoliv Baťa např.
Jinak modní obuvy se vyhýbám...nic moc nevydrží a též jsem slyšela že je nereklamovatelná...tak k tomu moc neporadím.. -
22.10.2012 12:45Ahoj, moc zkušeností nemám, ale přidám do fronty - koupila jsem si kozačky od Danea po netu, na zip ale se sněrováním před botou. Odpadl mi jeden cvok ze šněrování (po ani ne měsíci nošení) - dole, takže mi tam tudy zapadal sníh..reklamovala jsem (zaplatila poštovné za odeslání zpět) - boty mi došly zpět, že reklamace nebyla uznána a jako odpověď okopírovaná jediná věta z reklamačního protokolu:
"Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodné konstrukčního řešení"
Tak jsem volala zpět, ať mi vysvětlí, proč nebyla reklamace uznána a vysvětlili mi, že se jedná o vadu na kráse, tudíž nelze reklamovat..Zuřím ještě dnes, když si vzpomenu.. -
22.10.2012 14:55Ahoj, já mám zkušenosti opačné. Vesměs. Reklamuji často (nejen boty) a vždycky jsem vyslyšená. Dokonce jsem jedny boty nosila přes rok a opravdu hodně, byly úžasné, zdravotní, kožené a po roce a půl mi praskal podrážka. Trošku jsme se bála, ale šla jsem to zkusit a vrátili mi peníze v plné výši. Když je prodavačka naochotná, buď to chce vedoucího/majitele prodejny a nebo obchodní isnpekci. Na to rádi slyší. U Bati jsem nikdy prolbémy neměla...oni zkouší všechno, ale nesmíme se bát

-
22.10.2012 18:46http://www.stream.cz/adost/695471-a-dost-figly-s-modni-obuvi ve videu je, že modní obuv musí být označena - asi bych to zkusila takhle: našla bych si na bata.cz nějaký modní boty, šla bych do obchodu a mrkla se jestli je to u nich napsané a když to tam nebude tak bych je na to upozornila, řekla bych, že jsem volala na obchodní inspekci a tam mi řekli, že je jejich povinost to takhle označit a že ty moje boty taky nebyli označený takže je to klamání spotřebitele a třeba se zaleknou. Je to o nátuře, ale zkusila bych to.