Hubnutí

Otázku položila: Anonymní uživatelka #413194 30.7. 10:18

Zdravím, chtěla bych zhubnout 15 kg za 8 měsíců Napsali by jste mi prosím nějaký vzorový jídelníček?
Na netu moc toho nenajdu, když tam jsou jen rady jak zhubnout 15 kg za měsíc nebo za 3 měsíce, ale za tak krátkou dobu je podle mě hloupost to schodit

Odpovědi (podle hodnocení / podle data)

  • Nepodstatna30.7. 16:00

    Vzorový jídelníček je vám k ničemu, protože máme každý jiný denní režim a jiný energetický výdej. Od toho se pak odvíjí velikosti porce a podobně.
    Pokud nechcete platit nutričního poradce. Můžete zkoušet stylem pokus omyl. Vypočítejte si svůj průměrný energetický výdej (na internetu je tech kalkulaček hafo, ale je to jen orientační, každý den neděláte ty samé věci, na toto jsou potom fajn hodinky, co vám plus mínus měří vydanou energii). Abyste hubla, váš příjem musí být menší. Příjem však nesmí klesnout pod bazální potřebu, to sice hubnete, ale je to nebezpečné. No a pak je tady sestava jídelníčku. Jíst můžete pětkrát denně, ale klidně i jen třikrát nebo 4x. Záleží, jak máte čas, ale hlavně tak jezte pravidelně. Taky se vykašlete na radikální nezdravé diety aka Mačingová a spol a raději si najděte jak má vypadat zdravý talíř. Taky si uvědomte, že není tuk jako tuk a sacharid jako sacharid a směle do toho. Fajn je aplikace kalorické tabulky, která vám počítá váš denní příjem energie i nutrientů (tuky, sacharidy, bílkoviny) a vy tak máte přehled o tom, jestli vám k večeru ještě něco chybí nebo jste to naopak přepískla.
    Ted ještě udělám promo kuchařkám "Jak jíst zdravě", kde máte u jídel napsané i tyto energetické údaje a nemusíte tak počítat a nebo právě díky tomu velikost porce upravíte.

    Stručně (a s nadsázkou)? Jíst můžete cokoliv, co se nekoupalo v oleji, není to uzenina a není to plné cukrů. A ke každému jídlo ovoce nebo zeleninu. A fakt si třeba týden dávejte svůj běžný jídelníček do kalorických tabulek a uvidíte kolik toho za den sníte a kolik ze sebe dostanete. Hodně štěstí.

    A abych dala teda nějaký vzor:
    Snídaně - rýžová kaše, med, ovoce
    Svačina - žitný chleba, žervé, šunka, okurka
    Oběd - Hráškový krém, Kuře s rýží, okurka
    Svačina - Dýňová kostka s paprikovou pomazánkou
    Večeře - Bílý jogurt s ovocem

  • Jak je napsane-kazdy jsme jiný a co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému.
    Já třeba mám na sobě vyzkoušení, že nejlíp snáším na snídani chléb se šunkou. Dát si nějakou kaši nebo jen jogurt s něčím mi nevyhovuje.
    Je dobré se zamyslet nad prázdnými kaloriemi a tím, co člověk pozobava v průběhu dne, co pije.
    Tak je dobré nastartovat spalování-metabolismus. Já teď zhubla 4kg za měsíc (a podle vahy to je jen tuk a naopak jeste pridano na svalech) díky dovolené na horách a přidání jízdy na kole 3-4x týdne 10-15km. Více svalů spali více energie i v klidu.

  • kata.p6.8. 12:53

    Hlavně se nelekni toho když najednou přibereš pokud budeš něco dělat. Jak píšou ostatní, svaly váží víc než tuk takže je možný, že najednou začneš zase přibírat :-)

Přidat odpověď

Ženě nejlépe rozumí žena

V poradně naleznete již 75 786 otázek, kterým se dostalo 253 781 odpovědí a 395 688 komentářů

Přesto jste nenalezla odpověď na svůj problém?Zeptejte se

TOPlist