Dilema - golfky, ach jo :)


Mám dilema... Vybrala jsem si kočár Chicco Multiway Evo. Celou dobu jsem čekala, až ho trošku slevní, protože jsme měli ještě čas. Teď ho slevnili. Ale! Mezitím jsem přečetla spousty recenzí, jak pozitivních, tak negativních. Někde psali, že má malý košík, někde zas, že se svlékají ručky, někde, že brzda jde lehce odbrzdit zatáhnutím lanka. Jako pozitiva měl, že je lehký, dobře se ovládá, skladný, polohovatelný... Na D-testu měl jeho předchůdce 80%, takže hodnocení velmi dobré. A co teď? Máte někdo zkušenost s těmahle golfkama?
15.01.2015 9:17:08
Emoce:
Komentáře:
  • terryk 9.7.2018 13:25

    Já ti nevím, můj názor na low carb znáš. Já si prostě pořád myslím, že sacharidy do běžné stravy člověka prostě patří. A že jejich vyřazení či téměř vyřazení musí časem nadělat nějakou paseku. Navíc aby se člověk zasytil, je třeba zpravidla konzumovat více bílkovin a tuků. Což bych řekla, že organismu neprospívá stejně jako nadmira sacharidů. Osobně jsem přešla z velké konzumace sacharidů na rozumnou, vyřadila jsem hlavně sladkosti a bílý cukr a váha šla dolů, nenadymam se, cítím se mnohem lépe psychicky i fyzicky. Netrpím chutemi na sladké a tento stav je podle mě navic dlouhodobě udržitelný. Můžu jet na dovcu bez toho, abych počítala každou kalorii a bála se jít do restaurace, nejsem odkazana na spesl jídelníček, který mi třeba nekde nenabidnou (např obědy u rodiny, známých). Můžu jet pod stan a nebát se dát si těstoviny a pizzu a k svačině chleba se sýrem, atd. Mám prostě to nejdůležitější, svobodu. A to bohužel z úzce nastaveným jídelníčkem člověk nema. Nehledě na to, že bílá mouka i ovoce do jidelnicku člověka patří už miliony let. Takže žádný nešvar poslední doby.

  • sisterrys 9.7.2018 13:35

    terryk Zdroje, ze kterých čerpám, vychází z různých studií, kde se dopad na zdraví zkoumá. Dokonce to vypadá, že na základě těchto studií se budou obecná výživová doporučení přehodnocovat.

    Stravu, kterou popisuješ, jsem už jednou absolvovala. Pokud jsem neměla dostatek bílkovin (a u toho byl mega problém udržet tuky dole), tak jsem měla chutě neskutečné. Když bylo bílkovin dost (cca 85g), tak pohoda.

    Nemám pocit, že by low-carb měla člověka nějak omezovat. Prostě si na dovče nebo návštěvě nedám přílohu, zeleninu a nějaké maso, sýr, jogurt, mají snad všude. Počítat kalorie právě taky vůbec nemusíš. Já rozhodně nemám v plánu řešit, jestli sním sacharidů 70 nebo 90, jen na nich nechci prostě stavět polovinu své stravy.

    Každopádně si nemyslím, že LC je jediný správný styl stravy. V dnešní době je těch stylů tolik, že každému bude sedět něco jiného a nejdůležitější je omezit sladké a jíst základní potraviny, na těch poměrech asi tolik nesejde.

  • petulinkaa13 9.7.2018 13:36

    Pokud se rozhodnout pro jiny styl jídelníčku, je to uz drzet se ho celý život, protoze driv ci později když se vrátíš k tomu zpět, kg. půjdou nahoru, tohle udelal muj bracha, mel leta nastaveny zdrave stravování, no pak začal přidávat postupně ty klasiky a najednou mel zdravotní potíže, tělo to uz nechtělo přijímat, bylo mu zle atd. atd. po 2 letech se z toho dostal a samozřejmě nabral vse zpět, ted ji lepe uz 3/4 roku, ale to úplně nezdravé úplně nevyradil, vi co by ho opět cekalo. Stejne jako vyřazení příloh z jidel, proc? je to nesmysl, stejne tak pečiva, jednou to začneš stejne jist a kg půjdou nahoru, malo kdo u toho vydrží opravdu cely zivot, jist se ma vse, ale musi se vědět kdy a kolik toho, i s tím se da hubnout, byla jsem toho důkazem a samozřejmě pravidelnost!!! tu ja uz nějaký ten měsíc opět nemam a telo si dela a udelalo zasoby, 3x dene je prostě málo a jeste ne úplně ok jidla v tech 3 jidel :-D veřejne se k tomu přiznávám :-D

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 13:49

    Pane jo, já teda nestačím jen koukat :-P Mně byla těhotenská cukrovka diagnostikována před třemi týdny a byla jsem dost v šoku. Já, která se stravuji zdravě a racionálně. Souhlasím naprosto s terryk, i podle mě "zdravé" sacharidy v rozumné míře do stravy určitě patří. Já tedy nadmíru sacharidů rozhodně nikdy nekonzumovala - bílou mouku téměř vůbec, peču si doma, zdravé obědy s sebou do krabiček, zeleniny jsem vždy jedla hodně a když jsem měla chuť na sladké, dávala jsem si ovocný salát či ovoce s mléčnými výrobky, oříšky apod. No prostě mě šokovalo, že zrovna já tu cukrovku mám a v prvním těhotenství jsem problém vůbec neměla. když jsem si přečetla na netu, co všechno bych neměla, tak mě málem omývali. Říkala jsem si, že je přece nemožné a nerozumné vyřadit úplně veškeré cukry ze stravy. Bych si nemohla dát ani mrkev, ta je sladká taky :-P Ale v diabetické poradně mě velmi uklidnili a říkali mi, že rozhodně nemám cukry vyřadit úplně, že to by bylo naopak v těhotenství nevhodné. Ale že mám jíst pravidelně, menší porce, zdravé věci, hodně zeleniny, celozrnné přílohy, málo ovoce, žádné nealko pivečko a hlídat si množství sacharidů na jednu porci a měřit se... No vesměs s menšími omezeními se stravuji stejně jako předtím. Pravidelně se měřím a hodnoty mám úplně ukázkové... ze začátku jsem se držela přísně pravidel a naopak mi hodnoty lezli až ke 4, což mi přišlo moc málo. Navíc jsem byla pořád hladová a unavená. Tak jsem si začala trochu víc dopřávat. A klidně si k snídani dám 2 plátky celozrnného chleba s kupou tvarohu a okurkový salát k tomu. A hodinu po snídani mám hodnotu mezi 5 - 6, což je v pohodě... Taky jsem zkoušela třeba i špaldovou palačinku s jahodami a zakysanou smetanou a taky mi prošla... Tak si říkám, jestli vůbec nějakou tu cukrovku mám. No uvidíme, co mi řekne příští týden na druhé poradně. Ale fakt si nedovedu představit, že bych si nemohla dát ani kus toho celozrnného chleba, pohanku apod. A dokonce ani okurkový salát? proč ten nemůžeš? Já ho teď jím na kila, když máme spoustu okurek ze zahrady.

  • terryk 9.7.2018 13:53

    Já jsem asi člověk staromilsky a přízemní, ale podle mě tvoří jídlo i přílohy a ovoce. Netuším popravdě, kolik je třeba doporučená denní dávka sacharidů, bílkovin nebo tuků, ale něco mi říká, že pokud ty sacharidy omezím nebo vyradim, musím na tom zbylem přidat, abych zachovala kalorie alespoň pro bazální metabolismus (proto taky ten high fet u low carb). A to je podle myho názoru vytloukani klínu klínem. Ano, souhlasím s tím jist základní potraviny, jen si prostě myslím, že na tom poměru, respektive zastoupení všech složek, záleží, byť se podle studií může ten optimální změnit. A taky si myslím, že do jídla patří i ovoce a přílohy, stejně jako bílá mouka. A co říkají studie o tom, z čeho čerpá energii mozek, když se mu nedostává sacharidů?

  • terryk 9.7.2018 14:00

    cuketka: já něm ráda extrémy s toto mi jako extrém připadá. Podle meho skromného názoru tělo potřebuje i sacharidy. Je to odzkoušeno miliony let, to že se to v poslední době se sacharidy přehání, je věc jiná.

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 14:11

    terryk No já s tebou právě naprosto souhlasím. A dokonce i v diabetické poradně mi říkali, že cílem rozhodně není vyřadit veškeré sacharidy z jídla, že by to bylo naopak nezdravé. Že nad tím mám jen přemýšlet a přestat konzumovat ty nezdravé sacharidy (slazené nápoje, cukrovinky, bílé pečivo apod.), ale že mám do jídelníčku zařadit i kus ovoce, celozrnné pečivo, zdravé přílohy a klidně i kus kvalitní vysokoprocentní čokolády. Jen toho pak nesmím sníst moc najednou, což je logické i u normální stravy, nejen u diabetika. Jak je to u někoho, kdo má opravdu silnou cukrovku, to pak nevím. Ale jak u zdravého člověka, tak u mírné formy cukrovky sacharidy do jídla určitě patří.

    Je pravda, že se léta hanily tuky, že způsobují moderní nemoci, že čím méně tuku, tím lépe a nejlépe i všechny mléčné výrobky light apod. poslední dobou se naopak ukazuje, že plnotučné mléčné výrobky jsou mnohem zdravější, že sádlo a máslo tělu taky neškodí, že naopak to jsou cukry... Ale ty nezdravé cukry, které se do všeho dneska cpou, od sladkostí, až přes omáčky, dochucovadla, nápoje, až po pečivo a cereálie atd. Takové cukry fakt tělu neprospívají a je lepší si dát k snídani holé vločky s ovocem, než kupované musli plné kdoví čeho.... ale kdybych měla vyřadit sacharidy úplně, tak si nedám ani ty vločky, ani to ovoce a to už je extrém :-P

  • sisterrys 9.7.2018 14:11

    cuketka No u těhotenské cukrovky by se neměl žádný přidaný cukr (klasicti diabetici to mají jinak), v ovoci a přílohách je samozřejmě povolen, pokud prochází. Jinak jednoduchý cukr se ti na glukometru neukáže, po té hodině už není vidět ale hladinu glukózy ti zvýší a to není pro miminko dobře. Běžný okurkovy salát sladim cukrem a v octu je taky přidaný cukr a ještě je obarveny karamelem.

  • terryk 9.7.2018 14:18

    cuketka: tak pod tohle se podepisuju. Mluvíš mi z duše.

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 14:18

    sisterrys : To pak nějak nechápu. V ovoci je přece taky jednoduchý cukr a když mi říkali v poradně, ať vyzkouším, jaké hodnoty budu mít hodinu po tom ovoci, tak přece to měřit nějak musí? Ale určitě máš víc zkušeností jak já, já teprve začínám :-D
    A okurkový salát se přece nemusí jen zalívat octem a cukrem. Stačí citron a bylinky, nebo jogurt a koření na tzatziky :-) Já už se lekla, že nemůžeš ani okurku :-D

  • Bývalá uživatelka #44195 9.7.2018 14:20

    Jsem ráda, že na to přichází čím dál víc lidí :-) Moc ti držím palce a určitě v tom pokračuj. Já se na této stravě cítím skvěle, kvůli jídlu se taky nestresuju, jím kdy mám hlad, když nemám, tak prostě nejím. Každý může mít názor jaký chce, ale je prokázané už jen stovkami spokojených lidí, kterým se na nízkosacharidové stravě daří, vyléčili si hodně zdravotních obtíží a nechybí jim nic. Například já, vůbec mi nepřipadá, že bych strádala, nebo mi něco chybělo. Nic nepočítám, nic nevážím a je to skvělé. Navíc chci říct, že nejsem úplně striktní LC, občas sním i pytlík chipsů, zmrzku, pivo,... V první řadě je nejdůležitější dbát na kvalitu jídla. Poslední dobou se mi příčí koupit cokoliv, co obsahuje delší výčet položek ve složení. A jedno malé plus nakonec :-D moje váha šla dole ze 63,6kg na 56,4kg dá se říct sama. Určitě vůle bude, přece to děláš pro své tělo a zdraví nejen svoje :-)

  • Bývalá uživatelka #161912 9.7.2018 14:51

    Cuketka ja mam GDM podruhe. Poprve jsem byla i na inzulinu. Tez mi vsevhno jidlo prochazi. Na obed si muzu dat klidne 250g testovin a nemam s tim problem. Takze nevazim a neresim. Tim padem ksyz si dam nejaky dresing, ci ocet ci neco, kde je trocha cukru, zily mi to netrha. Pokud by ti neprochazelo nic, asi bys to resit musela no. Jinak me taky rekli, at si zmerim, kolik ovoce mi projde. Tak taky nechapu no :-D

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 15:07

    envie1 Takže to chápu tak, že když mi to prochází, jsem v pohodě. Kdyby mi to neprocházelo, budu muset dietu zpřísnit a nebo dokonce skončit až na tom inzulinu? Pak jsem teda opravdu ráda, že mi tahle rozumná forma diety prochází a že nemusím počítat kolik čeho si dám, prostě to vezmu tak nějak od oka podle selského rozumu. Nedovedu si představit počítat každý gram a omezit se se fakt nějak drasticky. Takhle to zatím není tak hrozný :-)

  • Bývalá uživatelka #33108 9.7.2018 15:15

    rimest6 sisterrys Holky diky, ja to nikdy nebyla schopna takhle rozumne zargumentovat, coz me dost frustrovalo, takze dekuji, ja tomuhle zpusobu taky verim :)

  • sisterrys 9.7.2018 15:15

    terryk Pro mozek stačí malé množství sacharidů, které ti pokryje zelenina a pokud ne, tak si tělo umí potřebnou glukozu vyrobit. Já to, ale neumím tak vysvětlit. Hezky je to popsané v tom prvním videu. Ale nechci ho nijak vnucovat, chápu, že kdo si svůj styl našel, nepotřebuje na něm nic měnit a tím pádem koukat na další styly.
    petulinkaa13 Je jasné, že je třeba na stylu stravy vydržet celý život. Já u vyvážené stravy nezůstala a podle toho vypadám. Ale nezůstala jsem u ní, protože mi nevyhovovala, tam jsem musela furt počítat a mít živiny přesně vyvážené, jinak váha dolů nešla. Pak už jsem na to neměla čas a vše se vrátilo ke starému, ani jsem nezhubla, co jsem chtěla. Přílohy mám téměř vyřazené, protože mi neprochází. Mám po nich vysoký cukr, můžu si jich dát jen malinko. Určitě nemám v plánu je vyřadit úplně.
    envie1 cuketka Holky je super, že tu cukrovku máte v takové formě, že si ty přílohy můžete dopřát. Já si dát 250g těstovin, tak nechci vidět tu hodnotu, po 140g celozrnných jsem měla 8,5. Kdyby mi to procházelo, tak bych je určitě jedla. A co můžu jím, třeba mi nevadí kupodivu obyč chleba (ten tedy už teď taky jen omezeně), nebo domácí věci z mouky -pizza nebo jsem teď měla tvarohové noky se špenátem. K tomu, že ten rychlý cukr není vidět, to jsem vyčetla na fb, ale měla by to být informace od Krejčí. Mě diabetolog řekl, že můžu jeden kousek nebo hrst ovoce za den, o měření nic neříkal. Svačinu jsem měřila jen, když jsem si k ovoci se zakysanou dala palačinku (normální bílá mouka a prošla - v tomto to svoje tělo moc nechápu). Zkusím ale kolik mi toho ovoce projde. Měly jste stav, že vám určité množství ovoce neprošlo?

  • sisterrys 9.7.2018 15:19

    cuketka Vím, že se ptáš envie, ale když ti to prochází, tak je to úplně v pohodě a sacharidy fakt omezovat nemusíš, jen vyřadit úplně přidaný cukr (nevím, jak ten cukr nazvat, aby to bylo jasné, nejedná se jen o sladkosti, ale i třeba karamelem dobarvované pečivo, cukr v uzeninách, ochucené mléčné výrobky). To bylo i doporučení od diabetologa pro mě, vyřadit cukr, sacharidy neomezovat. Bohužel hodnoty byly naprd.
    A počítat fakt taky nemusíš. Já jsem do teď počítala jen ty přílohy, abych věděla, jaké množství mi projde. Ovoce, zeleninu, maso, mléčné výrobky, vejce, jsem neřešila. Teď, když vím, že mi neprochází téměř nic, vážím jen chleba a nové sacharidové jídlo, co mi nesedí si nedávám, zbytek jen miniporce.

  • sisterrys 9.7.2018 15:25

    Holky, nevím, jestli nedošlo k nějaké mýlce, ale rozhodně nemám v plánu jít do extrémního low-carb a vyřadit všechny přílohy. Teď mě k tomu nutí cukrovka, ale do budoucna to takto drasticky v plánu držet nemám. A i teď se pohybuju kolem 100g sacharidů na den. Jen chci celkově sacharidy omezit a vyhýbat se přidanému cukru.

    rimest Díky za podporu a i za sdělení, jak to dodržuješ ty. Ten styl se mi líbí. Neomezit se prostě úplně a sem tam si dát i něco méně zdravého, na co má člověk chuť, pokud tedy na to chuť vůbec má. Nejsem ten typ, co by si řekl, že od teď do konce života nebudu jíst třeba čokoládu. S tímto omezením bych u toho určitě nevydržela.

  • Bývalá uživatelka #44195 9.7.2018 15:33

    👍😊

  • Bývalá uživatelka #161912 9.7.2018 16:02

    Cuketka kdyz ti to prochazi, muzes neomezene. Tak mi to rekla dr. Ze co mi projde muzu snist. Ja treba po 250g testovin (klasika bilych) mam hodnotu kolem 6. Po cele pizze z restaurace mam, kdyz hodne, tak 7. (po hodine merrni). Takze ja jidla neresim. Ja mam problem s lacnou, muzu jist nejpozdeji kolem 20 hod.. Musim lacnit 12 hodin. Kdyz si dam druhou veceri mam cukr rano ko.. Proto jsem u dcery mela inzulin. Vehementnte mi tvrdili, ze musim jist druhou veceri a tim padem, jsem mela lacny hodnoty nad 6 a tudiz inzulin. Ted nejim druhou a kdyz hodne mam 5,2 jinak kolem 4,8.

  • sisterrys 9.7.2018 16:16

    envie1 To máš super hodnoty. Mě na tu lačnou taky pomáhá delší lačnění a hlavně být v klidu, ale když mám přes den nějakou dietní chybu, tak mám pak lačnou taky vyšší.
    Jestli budeš koukat na nějaké to video, tak písni, co si myslíš o něm. Docela by mě to zajímalo ;-).

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 17:03

    Tak to já mám naopak lačnou úplně v pohodě. Problém jsem měla až po vypití toho roztoku, kdy mi to prostě vůbec neklesalo. Takže si myslím, že kdybych si dala tu pizzu, tak bych asi problém s měřením měla. Já teda příloh moc nejedla ani předtím, takže teď si už vůbec nedávám mnoho, třeba kopček rýže, hrst těstovin a spoustu zeleniny. Ke svačině malý kus nebo hrst ovoce s oříšky a mléčným výrobkem, to je taky OK. Ale kdybych toho snědla víc, myslím, že by mi ty naměřené hodnoty určitě vystřelily nahoru. Teda nezkoušela jsem to, ale pokoušet se mi to nechce, když nehladovím.

    sisterrys Tak to jsme tě opravdu asi úplně nepochopily. Já myslela, že chceš žít úplně bez cukru :-D Ale omezení přidaných cukrů, bílého pečiva, nezdravých příloh apod. je určitě dobrou věcí. Nejen pro váhu, ale hlavně pro zdraví :-) Ale jak už jsem psala, podle mě se nemá nic přehánět, ale brát nějak racionálně. Každý si ale najde trochu jiné řešení, které mu bude sedět.

  • sisterrys 9.7.2018 17:25

    cuketka Podle toho, co píšeš o svém stravování, tipuji, že na low-carb jsi, jenom o tom nevíš ;-). Zkus si někdy pro zajímavost jeden den vážit a dát to do kalorických tabulek. Zajímalo by mě, na kolik sacharidů se dostaneš. Za low-carb je považován už příjem 130g sacharidů za den ;-). A ty tuky se zvyšují právě oříšky, semínky, které podle mě většina lidí denně nejí.

    Jo a "úplně bez cukru" žít chci, ale tím cukrem myslím ten řepný a třtinový. Pro mě se cukr a sacharidy nerovná. ;-)

  • Bývalá uživatelka #161912 9.7.2018 18:01

    Cuketka ja si taky myslim, ze dle toho co pises, tak se low carb stravujes.. Ja kdyz jsem sem tam vazila (jen prilohy a ovoce, zeleninu, mlecny vyrobky atd jsem neresila), tak jsem byla na 180 g sachru. Nekdy vic, nekdy min.. Ale kdyz se k tomu pripocita zelenina, laktoza z mlecnych vyrovku atd, myslim, ze na 250 g ktery jsou pri GDM macimum, bych se urcite dostala.
    sisterrys jako ja jsem asi divna, ale kdyz pres den snim neco spatne, mam druhej den rano hodnotu jeste lepsi. Ted jsme byli na dovci a uz jsem toho mela dost, dala jsem si zmrzlinu a susenky. Ano z vycitek jsem se pak malem poblila. Psychika je mocna. No a rano lepsi hodnota jak kdyz se drzim vseho jak mam :-D jinak na videjka kouknu az uspim barcu. Je marod a furt na me visi takze sotva nakuknu sem.

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 18:05

    sisterrys Tak to jsme si to ujasnily :-) Já právě myslela, že chceš žít pokud možno úplně bez sacharidů, což mi přišlo fakt šílený :-D Žít bez toho "hnusného" cukru, to naopak podporuji. Taky jsem se snažila už předtím ho dost omezovat, i když nebyla jsem úplně vzorná. Ale myslím, že u nás doma se cukru obecně konzumuje poměrně málo v porovnání s klasickou českou domácností. No schválně si o tom zkusím zjistit něco víc a třeba si to i spočítat. Nakukovala jsem do knihy od S. Wilson: Sladký život bez cukru... Kniha pěkná, spousta inspirace, ale zatím jsem se nepřiměla to prostudovat podrobněji. Já si myslím, že co se hlavních jídel týče, tak mám úplně vzorový jídelníček. Spíš jsem ujížděla na tom mlsání mezi jídly, když jsem si dopřála dortík ke kafču, zmrku, sušenku nebo čokoládu. Nijak ve velkém, ale denně jsem si něco malého dala. To jsem teď samozřejmě musela vyřadit a místo toho do sebe futruju ty ořechy. Prvních pár dní mi sladké chybělo, ale teď už ne. On je prostě cukr droga a čím víc ho člověk přijímá, tím víc ho tělo vyžaduje... A omezit ho, to lehký není. Naštěstí jsem ho nikdy nepřijímala tolik, takže absťák trval fakt jen chvilku :-D

  • terryk 9.7.2018 18:13

    Hele, a z čeho tu glukózu pro ten mozek vyrobi? Na videa čas nemám, ale ty to máš určitě nastudovany. A co takový sportovně aktivní lidi, jak se vyporadavaji s minimem sacharidu? Cukry jsou v tomto směru výjimečné palivo... Navíc třeba olizovat v létě rampouch místo zmrzky by mě nebavilo :-D stejně tak popíjet vodu místo piva nebo vína.

  • terryk 9.7.2018 18:17

    cuketka: cukr určitě je droga, ale sama bych nevěřila, že stačí půl roku a nebudu cítit, že by mi chyběl. Naopak mi sladké věci přijdou v současné době preslazene. Osazeny kafe už nesnesu, stejně jako bonbóny, dorty.
    Jinak to s tím tažením proti cukru vidím stejně jako proti soli. Taky se demonizovala, než se přišlo na to, že její téměř vyřazení z jídelníčku je stejně špatné jako presolovani. A věřím, že až přejde tahle vlna šílenství kolem low carb, přijde se na to, že cukr a sacharidy zase nejsou tak zlé.

  • sisterrys 9.7.2018 18:34

    terryk Takhle detailně to tam popisováno není. O sportovcích jsem se dozvěděla teď z jednoho videa o cukrfree, kde se zabývali LC. A ani tam to není problém. U videa jsem uklízela a jelikož jde sport mimo mě, tak jsem detaily nepochytila. Ve zkratce jde o to, že tělo se adaptuje na využívání energie z tuků a ty sacharidy nepotřebuje. Sportovců, kteří jsou na LC není málo. Uváděli tam srovnání maratonců na vyvážené stravě a LC, že ti na vyvážené musí doplňovat sacharidy a pokud je nemají, často jim bývá špatně, zvracejí. Kdežto ti na LC čerpají z přijatého tuku energii déle a špatně jim nebývá. Já nikdy maraton neviděla, tak nemůžu posoudit a ani nevím, jestli je fakt někomu špatně. A zas tak nastudované to nemám, zabývám se tím asi týden a čas na to mám jen díky tomu, že tu byla na svátky mamka. Se synátorem to už moc nejde.
    K té zmrzce, teď jsem si dělala z mascarpone s příchutí kávy s trochou stévie a je super. Lepší by ale byla, kdybych měla zmrzlinovač. Jestli u stravy zůstanu, tak ho pořídím. A ve vínu, pivu jednou za čas nevidím problém, ale mě to nechybí (upozorňuji, že jsem oba nápoje ještě do nedávna pila v omezené míře i v těhotenství). Asi největší benefit vyřazení cukru (toho ošklivého) mi přijde právě to, že na sladké nemáš chuť a že ti sladké přijdou i věci, které ti dřív nepřišly. Třeba jsem koukala, jak je sladká vařená červená řepa ;-).

    cuketka O Sladkém životě bez cukru jsem slyšela ve spojitosti s cukrfree. Asi na knihu kouknu. Zatím se chystám inspirovat na stránce cukrfree.

    envie1 Já některé pochody svého těla taky nechápu. Ale takhle hřešit fakt nemůžu. Podle mě se z toho tvého hřešení moc nestane, tipuji, že to je srovnatelné, jako když někdy vylítne hodnota z toho, co ti nesedne.

  • Bývalá uživatelka #161912 9.7.2018 18:34

    terryk me by to taky zajimalo, jak to je, kdyz ma clovek nejaky sportovni vykony. Me treba stacilo zkusit delenou stravu, v den kdy jsem jedla zivocisny veci jsem mela minimum sacharidu a pak jsem vlezla na orbitrek a hura hypoglykemie se dostavila behem pul hodiny...ja ty videa zkouknu, jak barca usne. Treba se to tam dozvim.

  • Bývalá uživatelka #161912 9.7.2018 18:37

    sisterrys ja si prave taky myslim, ze jednou za cas to nevadi. Treba kamaradka mela horsi hodnoty nez ja a mela od diabetolozky schvaleny jeden sladky jogurt denne. U me je to spis psychika, ty vycitky a tak. Nicmene mas pravdu ze jak clovel prekona ten abstak tak se sladke zda hodne veci.

  • sisterrys 9.7.2018 18:39

    envie1 U té dělené stravy bude problém v těch výkyvech, že jeden den sacharidy máš a druhý ne. V tom videu, o kterém jsem teď psala terryk, autorka stránek cukrfree popisovala, jak se cítila na sacharidových vlnách totálně vyřízená a s LC po určité době absťáku plná síly. Asi ho taky přidám, akorát to už je hodně dlouhé, ale taky zajímavé. Je to rozhovor s holčinou, která má vystudovanou tuším molekulární biochemii a mimojiné popisuje i procesy, které v těle nastávají.

  • terryk 9.7.2018 19:19

    Hele, já cukr nevyloučila, přesto mi teď spousta věcí z drivejska přijde preslazenych. Prostě jsem udelala pomalou odvykacku, snižovala množství tak, až mi zbylo to, co mi přijde rozumný. A chutě nejsou, přesto, že cukr konzumuju. Je to, jako by si alkoholik dal skleničku denně a byl s tím ok, víc nechtěl :-) ono fakt někdy stačí kvalitnější jist a chutě nebudou, i když se cukru úplně nevzdas.
    envie1: já kdysi četla nejakej rozhovor se sportovci na low carb, jako hrozně si to chválili a tvrdili, jak jim teď jde všechno líp. Jedinej zádrhel byl v tom, že ja, ac bejvalej sporťák, jsem o nich v životě neslyšela, takže to byly nějaký béčka. Z těch opravdu úspěšných nevím o nikom, kdo by toto stravování praktikoval. Navíc, a teď se prosím nikdo neurazte, mi přijde, že low carb jedou tady na wz hlavně ty, které ke sportu a pohybu nemaji zrovna kladný vztah bo nemají čas... Myslím, že ty holky, co se hýbou a maj pohyb rady, takhle drasticky redukovat jídelníček nemusejí.

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 20:05

    Tak před cvičením by určitě měl člověk přijmout nějaké sacharidy, ale bohatě stačí půl jablka, bílý jogurt a trocha semínek. Po cvičení pak hlavně bílkoviny, ale pokud člověk nechce hubnout, ale udržet si svalovou hmotu, měl by zase k tomu jídlu zase přidat nějaké sacharidy, třeba kus celozrnného chleba. Což by pravidly low carb asi určitě neprošlo, co jsem tak koukala na net na info a vzorové jídelníčky. Já si nedat hoďku před výkonem ten malý kus ovoce, tak mám taky hypoglikémii nebo minimálně bude výkon stát za prd. Třeba 12 kg bych po holé okurce neuběhla ani za zlatý prase :-P

  • Bývalá uživatelka #80790 9.7.2018 20:13

    A když jsem na to koukala, tak bych opravdu neprošla. Bych se měla vejít ideálně do 50 g sacharidů denně, ve volnější formě do 100 g... To ani nemusím vážit, to bych nedala :-p

  • Bývalá uživatelka #80334 9.7.2018 21:08

    Hele, nestíhám číst, co píšou holky výše, ale já tehu cukrovku měla a problém nebyl jen v cukrech, ale i v tucích. K večeři jsem si dala třeba jen salát s tuňákem a vejcem a glykémie vysoká právě z toho, že byla tučná ryba bez sacharidů (dle Dr.). Takže bych byla hodně opatrná. Ono to to může procházet teď, ale za pár dní či týdnů uz ne.

  • Bývalá uživatelka #80334 9.7.2018 21:13

    Ještě k těm sportovcům: jako dát si tři vajíčka se slaninou a pak si zaběhnout kvalitní maraton, odehrát tenisový zápas, atp.na vrcholové úrovni, tak se zeblijes. Tenisti ji při zápasech banány či sacharid.tycinky, biatlonisti před závodem obedvaji těstoviny, v pruběhu pijí iontaky. Takže tady mi to přijde jako úplný nesmysl

  • Bývalá uživatelka #161912 9.7.2018 21:48

    urbiek a me zase tuk a bilkovina snizuje glymcu. Dr mi rikala, ze tuk se resi pouze u klasicke cukrovce. Ne pri GDM. Tak nevim. Ja tuku jim hodne a mam hodnoty ok. Jinak souhlas.

  • sisterrys 9.7.2018 22:23

    urbiek Dík za upozornění. Mě tuky zatím glykémii taky snižujou, ale vím, že co v při gdm platilo dnes, zítra nemusí. Zatím na hezkou lačnou musím být bez druhé večeře a první večeři s minimem sacharidů, ačkoli se sacharidová večeře doporučuje, aby tělo v noci nehladovělo a cukr neletěl nahoru.
    S těmi sportovci nevím. Můj vztah ke sportu hezky odhadla terryk. Teď na něj opravdu nemám čas (z jiného úhlu pohledu nejsem ochotná si ho udělat). Od malička jsem byla v pohybu neohrabaná, děti se mi smály, takže jsem na sport zanevřela. Jediné, co mi nevadilo bylo sólo cyklistika. Na vejšce jsem v rámci hubnutí čichla k posilování. Ale i tak dělám radši jiné věci než sport. A pak fakt potřebuju víc zasáhnout do jídelníčku. Tentokrát to nedělám primárně kvůli hubnutí, ale zdravotnímu stavu a že mi to takto vyhovuje. Právě mě zaujala low-carb i kvůli pozitivním účinkům na zdraví.
    cuketka To jsi našla přísnější doporučení. I když já jsem se o konkrétní potraviny až zas tolik nezajímala. Zatím mám představu jen snížení sacharidů, takže celozrnný chleba si klidně dám a vzhledem k tomu, že mi líp prochází obyčejný, tak spíš ten. A držím se infa od Krejčí, že 130g už LC je a do toho si myslím, že by ses vešla. Ona ta malá porce třeba těstovin zas tolik sacharidů nemá. Já i když jsem měla ještě téměř ke každému jídlu sacharidy, tak jsem se pohybovala kolem těch 130g.

  • sisterrys 9.7.2018 22:27

    nicolletta30 Jé tvůj komentář jsem přehlídla. Dík za podporu. Ono je těžké nějak argumentovat, když má hodně lidí o lc i zkreslené představy. A já taky nedokážu vše vysvětlit, protože do těch medicínských a biochemických věcí tolik nevidím.

  • Bývalá uživatelka #80334 10.7.2018 7:19

    envie1 no mne říkala, že snižuje, když tam máš sacharidovou složku, ale když ji vynechas, může to letět taky. Tak uvidíte. Hlavně buďte na pozoru a merte
    sisterrys a ketony v moci si meris? Mně začaly po 32 TT a musela jsem pít před spaním půl hrnku mléka. Po chlebu jsem měla zase vysokou glykémii ráno... Je to děsná alchymie a nejhorší je, že jak je každé tělo jiné, neplatí pro každou stejná pravidla:-(

  • sisterrys 10.7.2018 8:28

    urbiek Ketony po mě nikdo nechce. Hlavně diabetolog má celý červenec dovolenou a přijít mám až po porodu, takže porad si sám. Od Krejčí jsem ale pochopila, že ketony v moči u gdm neškodí.
    Každopádně mám ke každému jídlu alespoň trochu sacharidů. Ráno vločky a v jogurtu taky něco je, ke svačině ovoce, oběd zelenina a aspoň trochu přílohy, k večeři zelenina a večerní chlebik.

  • Bývalá uživatelka #80790 10.7.2018 9:58

    Tak zrovna ty ketony si mám prý hlídat podle ranní moči a kdybych je tam měla, mám okamžitě volat. V poradně mi říkala, že když se tvoří ketony, je to stejně špatný, jako když bych měla moc cukru. Pár dní po začátku diety mi to tam vyskočilo, tak jsem volala a dostala jsem nařízeno zařadit druhou večeři. Od té doby to mám dobré. Koukám, že co doktor, to jiný přístup :-P

  • Bývalá uživatelka #161912 10.7.2018 10:12

    Me v apolinari nechteli hlidat a ted v jine dia jo. Stejne jsem to nehlidala. Verim vic apolinari.

  • Bývalá uživatelka #176162 10.7.2018 11:15

    Mě by spíš zajímalo, jak se vypořádávají zastánci low carb s takovým množstvím příjmu mléčných vyrobků, to je sama smetana, tvaroh, jogurty, sýry, apod., samý zivocny tuk (stojím si za tím, že rostlinny je zdravsi, ale to už je na každém). Ono by bylo třeba nastudovat si i tuhle problematiku. Tělo je schopno správně trávit mleko snad jen do tří let věku dítěte (uvádím od boku, přesně si to nepamatuju), pak už prakticky ne. Proto pít a konzumovat výrobky z MATEŘSKÉHO mléka krav v takovém množství není pro tělo žádná hitparáda, nehledne na odporný mléčný průmysl. Sama mleko konzumuju, ale snažím se to omezit, piju ho už pouze v kafi, protože nejsem schopna to změnit a občas si dám tvaroh. Jistě že je zdravsi tučnejsi mléčný výrobek, než odtucneny plný umělých cukru. Jen bych ráda upozornila i na tohle, kdyz už tak každý resi stravování. Jinak zastánce sachru taky nejsem, omezuju je normalne, jsem pro vyváženou zdravou stravu jako terryk.

  • Bývalá uživatelka #80790 10.7.2018 11:28

    Ann1290 tak co jsem koukala, tak zrovna ve většině mléčných výrobků je sacharidů dost. Takže low carb jich asi mnoho nemůžou. Stačí si dát sklenici kefíru a už má člověk 20 g sacharidů, což je 1/3 denního příjmu sacharidů u vyznavačů opravdu low carb stravy.

  • Bývalá uživatelka #80334 10.7.2018 12:09

    envie1 já chodila v prvním na dia v Brně, u druhého (2016) k dr.v repich a pak ke konci mě převzali u Apolináře a i v repich i u Apolináře u mne doktorka ty ketony chtěla. :-o

  • sisterrys 10.7.2018 13:14

    Holky, on je asi u LC celý vtip v tom, že té stravy není potřeba tolik, jako u vyvážené. Jídla zasytí a stačí jíst i jen dvakrát denně (na to dělal studii IKEM u diabetických pacientů, ale asi to nebylo s low-carb, nicméně lepší zdravotní výsledky byly, když pacienti jedli 2x denně - byly rozděleni do dvou skupin a obě skupiny jedly 3 měsíce 6x denně a 3 měsíce 2x s tím, že jedna začínala na 6 jídlech a druhá na 2, pak se vyměnily).
    Já tedy svačiny jím, ale spíš z povinnosti, nemám v tu dobu hlad a dávám si něco menšího. Když bych jedla 2-3x denně, tak k snídani si dám něco mléčného s oříšky (ty mají sacharidy taky), k obědu maso se zeleninou, k večeři vajíčka nebo sýr a k tomu zeleninu. Když budu mít chuť, tak k obědu nějakou menší porci příloh.

    A k těm sportovcům. Teď jsem koukala na toto video:

    Je to rozhovor s holkou, která studuje nutriční poradenství, během studia jí byla zjištěna cukrovka 1. typu a zároveň sportuje. Po nějaké době přešla na LC, mohla výrazně snížit inzulín. Před sportem ani po sportu nemá potřebu jíst a glykémie jí nijak nekolísá. Jí třikrát denně a i jmenuje, co k jakému jídlu. Drží se mezi 40-50g sacharidů za den.

  • Bývalá uživatelka #161912 10.7.2018 14:04

    urbiek po me fakt ne. A kamoska co ted chodi k Apolinari, tak taky ketony neresi. Nevim dle ceho to soudi ze u nekoho to resi a u nekoho ne. 8-o

  • Bývalá uživatelka #80790 10.7.2018 14:06

    envie1 Napadá mě, zda to není v závislosti na té lačné hodnotě. Já mám lačnou úplně v pohodě, spíš nízkou, lehce přes 4... proto možná si musím hlídat ty ketony, abych nehladověla přes noc.... Pokud ty máš třeba tu lačnou vysokou, tak to u tebe vůbec nehrozí a proto si je hlídat nemusiš. To by mohlo být, ne?

  • Bývalá uživatelka #161912 10.7.2018 15:06

    Cuketka je to mozny. I ta kamoska je ma kolem 4,8. Nevim.

  • whitehorse1 14.7.2018 16:43

    Necetla sem zatím vše, ale mne třeba dr na diabetologii zakázala mléko a mléčné výrobky az do 10h dopolko, že zvyšují hodně glykemku a dává se pak za celý den spatne zpátky.

  • sisterrys 14.7.2018 20:43

    whitehorse1 Já to mám právě obráceně, dopoledne žádný chleba a mléčné mi prochází v pohodě. Po mléčné snídani mám hodnoty max 6,7 po hodině. Vím, že častější je ten případ, který zmiňuješ ty, že často mléčné výrobky dopoledne nesedí, ale nedá se to paušalizovat. Vím, že nejsem jediná, komu to sedí takto.

  • Bývalá uživatelka #161912 15.7.2018 0:33

    Ja muzu mleka vypit litr po ranu a k tomu jeste cokoliv mlecneho a je to ok. Mam to povolene. To zalezi na jedinci.

  • Bývalá uživatelka #80790 16.7.2018 8:28

    Holky, poraďte. Dneska 1h po snídani jsem si naměřila hodnotu 9,2 , což je strašně moc. A nechápu to, když každý den snídám skoro to samé a vždy jsem měla hodnoty kolem 5. Jinak lačná byla v pohodě jako obvykle 4,7 ... Tak nevím, zda mám plašit a volat do poradny a nebo počkat, jak mi budou vycházet hodnoty po dalších jídlech? Myslíte, že to může být třeba tím, že mám dnes nějak extra vyplavené těhotenské hormony, že mi to takhle najednou vylítlo?

  • sisterrys 16.7.2018 13:05

    cuketka A co jsi měla? Je docela možné, že ti to jídlo přestalo procházet. Není to neobvyklá reakce. Mě se takhle zhoršovaly brambory. Jednou prošlo 140g a pak za týden 60g už bylo moc. Nebo to taky mohlo být nějakou kombinací sacharidů, kterou tělo už nezvládlo.

  • Bývalá uživatelka #80790 16.7.2018 18:33

    sisterrys Celozrnný chleba s lučinou a rajčetem a malý okurkový salát s tzaziky... Možná lučina a jogurt už bylo moc... Doufám, že mi nepřestane procházet chléb, to bych byla asi hodně naštvaná :-D No zítra to změřím znova a uvidíme... Dyžtak to asi budu muset nějak omezit :-( Dík za radu

  • sisterrys 16.7.2018 22:42

    Cuketka Zkus hodit do kalorických tabulek, kolik to bylo sacharidů celkem. Je možné, že dohromady toho už bylo moc. Problém může dělat taky rajče. Případně kombinace sacharidů z vícero zdrojů (chleba, rajče, jogurt, lučina). Mě takhle vyletěla hodnota po osvědčeném jídle (vždy max do 7 a najednou 8,5) a taky jsem tam měla víc zdrojů sacharidů (byla to polívka s červenou čočkou a mrkví, a džuveč - tedy mleté maso vařené s rajčaty, paprikou a cuketou a k tomu minikousek chleba).
    Jinak mě chleba k snídani po určité době přestal procházet. K ostatním jídlům jsem ho mohla (od určitého zhoršení už nepokouším ani ten a nějak mi to pečivo a přílohy moc nechybí). A mléčné ti k snídani neprochází?

  • Bývalá uživatelka #80790 17.7.2018 7:49

    sisterrys V tabulkách jsem to počítala a do těch 30g jsem se vešla. Dneska jsem si dala to samé, ale jen jeden plátek chleba a hodnota 7,1 ... Což je sice ještě v normě, ale minulý týden mi tato snídaně vycházela v pohodě do 6 i se dvěma krajíčky. Takže to bude asi fakt tím chlebem :-/ Ach jo... Já po snídani bez pečiva mám prostě hned pocit hladu. A sladké snídaně nesnáším, tak proto nejím mléčné. I dneska jen po tom jednom krajíčku jsem už půl hodiny po snídani okusovala málem hlady stůl :-D Po zbytek dne můžu mít klidně porce malé, ale na tu velkou snídaní jsem sakra zvyklá :-p No bude to boj. A to jsem se tak radovala, jak mi to hezky prochází :-D

  • whitehorse1 17.7.2018 8:12

    ono to je opravdu hodně individuální. mně jako snídaně po celou dobu procházel krajíc chleba šumava s troškou másla a plátkem šunky a k tomu 3dcl slazeného černého čaje s citronem. po tom, co sem to zkoušela na nátlak dr omezit, že nesmím žádný cukr a dostávala se během pár dní bez cukru do abstáku, sem se vrátila k osvědčenému.
    a faktem je, že každý Dr to bere trošku jinak - mně Dr zakazovala i dost druhů ovoce (mimo jiné i meloun), omezeně cherry rajčata, kukuřice, mrkev. a přitom sem si měřením ověřila, že to snáším všechno velmi dobře.
    někdy tu glykemku může zvyšovat i stres, tak pozor na to ;-)

  • sisterrys 17.7.2018 10:06

    whiterose U toho cukru je problém, že po hodině už ho nezmeris, zpracovává se rychleji, ale k miminku jde, proto se zakazuje i to ovoce s vyšším obsahem cukru. Abys věděla, jestli ti prošel rychlý cukr, musela bys měřit po 15-20 minutách.
    Jinak abstaku rozumím, taky jsem ho měla, byly to šílený stavy. Naštěstí trval jen 4 dny. Teď mi cukr nechybí.
    Cuketka Kdyby ten chleba dělal větší paseku, tak můžeš zkusit delenou snidani. Půlku hned, druhou půlku po hodině, měří se pak po obou jidlech. A nebo zmenšit porci chleba a k tomu si dát něco, co tě vic zasytí - vajíčka na tisíc způsobů, nebo místo luciny něco tucnejsiho - máslo, pomazánku z plnotucneho tvarohu nebo tucnejsi ryby. S tím tucnejsim by ti mohlo projit i víc chleba. Nebo mě ještě napadá změnit druh chleba.

  • whitehorse1 17.7.2018 10:33

    sisterrys po 4 dnech sem začala být nesnesitelná i sama sobě :D a ten cukr sem potřebovala jako startovák na ráno tak jako někdo kafe. pak přes den už to šlo. bez cukru ráno to nešlo.

  • sisterrys 17.7.2018 13:00

    whitehorse1 Rozumím :-D. Já jsem byla taky nesnesitelná, ale chvilku mi trvalo, než jsem pochopila, že to je ze stravy. Výkyvy nálad mívám při pms, tak jsem to brala, že v pokročilém těhotenství mi lítaj hormony. Když mi došlo, že to je cukrem, bylo po absťáku ;-). Jinak nevím, jestli bych vydržela.

  • whitehorse1 17.7.2018 13:01

    sisterrys tak mně bylo po dvou dnech jasný, že je to tím chybějícím cukrem. a to nejsem nějak moc na sladké. ale je to prostě energie, kterou ráno mít musím. a bez ní to v práci nešlo.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.