Ríšánek | Zlatíčka 2016

http://www.supermamy.cz/soutez/zlaticka/2016/profil/2561/risanek

Prosím hlasujte v soutěži pro našeho Ríšánka a můžete dát až 10.hlasů za hodinu.. Předem děkuji :-)

30.09.2016 21:01:47
Emoce:
Komentáře:
  • terryk 25.2.2017 12:16

    Vidíš, a ja si zrovna říkala, jak jsme všichni bohati;-) drtivá většina z nás má komp, chytrý telefon, internet, ledničku, kde bydlet, televizi, auto... Co mají říkat třeba Indové nebo Afričané, jihoamericane, atd. A ono toho člověk zas tolik k životu nepotřebuje. Akorát je smutný, že když se člověk mrkne na porovnání s Evropou, jsme někde za Rumunskem.

  • Bývalá uživatelka #175376 25.2.2017 12:25

    Všechno je podle mně o přístupu..jasně,že některý věci jsou prostě špatný..ale jsou lidi,co si budou stěžovat pořád :) Jaký si to člověk udělá,takový to má..a jestli se mu něco nelíbí,může jít o dům dál (do jiný země,práce...)..a nebo si dokola stěžovat,jak je stát hroznej atd..(neříkám že na tom není něco pravdy) :)

  • terryk 25.2.2017 12:36

    Náhodou, ten náš hroznej stát má výhodu, že sem nechtěj ani migranti:-D

  • Bývalá uživatelka #175376 25.2.2017 12:42

    To je dobře :D Podivných individuí,kterým se radši vyhnu obloukem,je tady ale i tak dost :D

  • Shierley1 25.2.2017 12:45

    A co teprve takoví podnikatelé, kteří jsou samostatní, schopní, po státu nic nechtějí. PROČ mají mít 32% daň? Protože neotravují, nesmrdí na ÚP a jsou sto se o sebe postarat? Na našem státě mě sere jen to, že podnikatelé jsou podskupina bez výhod, bez nároku na cokoliv (MD, nemocenská, OČR) a nikdo si jich neváží. Platí si sociální, zdravotní a když jsou nemocní, tak mají hovno a ještě budou bití na tom, že jsou zruční nebo mají nápady.
    Co se týká MD, tak u nás je nejdelší. Kdyby matky nebyly s dětmi doma 3-4 roky, nemuseli by rodiny otáčet každou korunu. To je na uvážení každého jednotlivce. Teď budu možná sežraná zaživa, ale kdo koho nutí mít úvěr, hypotéku apod.? Člověk má pořizovat jen to, nač sám má nebo co sám bude schopný splácet kdyby cokoliv ;)

  • whitehorse1 25.2.2017 13:02

    terryk vidíš a ti chudí migranti utíkající z Afriky mají nejmodernější iPhone a značkové oblečení a stěžují si jak je u nich špatně. Kolik z našich lidí toto má?
    shierley a kde mají mladí bydlet, když byty jsou tak nehorázně drahé a většina populace na příjmý pod prumerem na náš stát a pod hodnotou minimální mzdy v Německu? Pokud si nevezmou hypotéku, tak než by si našetřila na být byli by staří a ani děti mít nemohli, pokud půjdou do podnájmu, tak si nepomůžou, protože budou platit drahém podnájem a nikdy jim to nebude říkat pane a navíc s vidinou, ze přijde majitel a budou muset se vystěhovat. A bohužel u nás nemá nikdo nic jistého ani práci, ani bydlení ani cokoliv... Takže to není o tom kdo je nutí...Stát je nutí, protože bydlení je pro rodiny nedostupné bez toho, aby se zadlužili a nebo měli rodiče, kteří jim to bydlení koupi.
    Ve spoustě státu je chlap schopen rodinu uživit a ženská je doma s dětma klidně i když už chodí do školy. U nás má dneska po 3 letech nástup do práce, protože by to chlap sám neutahl. A pokud "podnikatele" (včetně např majitelů hospod apod) a nadnárodní korporace dávaji minimum tak z čeho mají lidi žít? Spousta lidí je ještě stále vychovávaná tak, že mají pracovat a snažit se postarat o sebe a rodinu a nebýt na dávkách. Jenže uživ rodinu z 13 tisíc čistého, pokud zaplatíš za být 3+1 měsíčně temer 9 tisíc (a to je byt v OV kde se platí fond oprav, elektřina,teplo,plyn,TV).

  • Shierley1 25.2.2017 13:14

    Tak málo neplatím ani v 2+1 :-o :-D
    Apropo. Hypotéka na dům za 4 mega, kde se měsíčně splácí 18.000,- není nutnost, ale obyčejná rozežranost. Takže i toto je na uvážení každého a jeho platebních schopnostech.
    V dnešní době plné různých pojištění schopnosti splácet apod., je hypotéka už sranda. Ale vzít si hypotéku, zvolit si určité splátky a pak brečet, že mám málo na ostatní se mi prostě nelíbí ;) to je vše.

  • whitehorse1 25.2.2017 13:32

    Aha...A kde seženeš tak levný barák i s pozemkem? A pokud půjdeš kupovat byt v novostavbě tak v Brně je za ty 4 mega leda 2+1(pokud ne jen 2+kk). I byt v paneláku 3+1 stojí víc jak 2 mega. A pokud je hypotéka "jen" na 9 tisíc tak prostě ne každý toto skutečně utahne.kde mají bydlet? Pod mostem? Hypotéka 9 litrů, náklady na byt 10+, jídlo,provoz auta, platby za MHD...A SME na jakých castkach? Pak je každý výpadek ve financich znát, pak poruchy pračky znamená že si ti lidi jsou pujcit, protože nemají z čeho ušetřit a splácí pár stokorun měsíčně jako půjčku na pračku.
    Nevím kdo brečí, že má malo-min než ostatní. Většina lidí u nás je na tom plus mínus stejně blbě.
    Pokud má chlap příjem 15 litrů čistého,ženská rodičák 7,5 litrů, k tomu 2 děti, tak kolik jim asi tak zbude?? To je prostě tady fakt. A nikdo nemluví o rozezranosti ve stylu hypotéka 18 litrů, protože na takovou výši svým příjmem většina lidí ani nedosáhne.

  • Shierley1 25.2.2017 13:42

    Neznám chlapa co dělá za 15 litrů, to vydělávají ženský. Já se nebudu dohadovat, já svoje napsala ;)

  • whitehorse1 25.2.2017 13:54

    Ano,napsala jsi, že nikdo lidí nenutí si brát hypotéky. To mluví za vše ...
    A k těm platům - podívej se na nové oteviranou fabriku na severní Moravě, kde nabízí platy 13-15 tisíc s tím, že pokud to naší lidí nevezmou, dovezou si ze zahraničí dělníky. A není to tam práce jen pro ženský.

  • Bývalá uživatelka #138239 25.2.2017 14:14

    Můj manžel začínal pracovat za 12000kc čistého v OV a není to tak dávno:-(Ja jako ucitelka za 16000kc čistého.Ale nestezujeme si,manzel se vypracoval rychle a ja šla na rodicaku ještě níž.A to tu hypoteku i úver bohužel máme:-(Holt realita no.

  • Shierley1 25.2.2017 14:15

    Operuješ pořád s hypotékou, ale o tu ani tak nejde. Každý si platí nějaké bydlení a že mít dneska děti je u nás luxus, to je prostě fakt. Nicméně všichni mají podmínky stejné a je na každém jak se zařídí. Ať už s bydlením nebo dětma. Nasekat si děti, dluhy na blbostech a pak bědovat je ale zbytečný. Já souhlasím s terryk máme se ještě dobře ;)
    My hypotéku třeba nemáme a jestli někdy bude, tak určitě nižší, než platíme nájem. Neplatíme půjčky, úvěry, nic a vše co máme jsme si pořídili za hotový. Já si nemůžu stěžovat. Chápu, že samoživitelky, vdovy a podobné skupiny to mají asi těžší, ale to už je o tom myslet dopředu a na vše, bohužel.

  • terryk 25.2.2017 14:17

    shierley1: on je to uzavrenej kruh nebo spíš systém padajícího h...a, stát bije podnikatele a ti pak bijou zaměstnance :-) a ty hypotéky? Ty si bohužel někdo vzít čas od času musí, pač na barák či byt má nasetreno málokdo a bydlet se bohužel musí. V čem ale s tebou souhlasím, je, že si dneska lidé berou úvěry a půjčky na kdejakou hovadinu. Od druhého rodinného vozu přes dárky na Vánoce až dovolenou. A pak brecej, že nemaj prachy a divej se, že na ně přijde exekutor. Nám hrozilo, že si budem muset vzít hypotéku na byt, naštěstí zasáhli prarodiče a peníze nám dali. Jinak půjčku ani úvěr jsme si nikdy nevzali a jsem za to ráda. Ani bych si toho nešla, máme železnou zasobu na nejnutnější domácí spotřebiče, kdyby něco kleklo, a nic jinýho člověk nepotrebuje;-)

  • Shierley1 25.2.2017 14:19

    terryk ne, ja myslim drobne podnikatele, kteri delaji jen na sebe. Co je mi po tech velkych rybach? :-D ja chapu to brani hypotek, bylo to nestastne zvolene slovo v textu, ale nechapu ty pujcky na kraviny, jak rikas ;-)

  • terryk 25.2.2017 14:22

    shierley1: to já taky ne:-D to když mi vždycky někdo nutí na potkani půjčku, odpovídám, že nechci, že si koupím jen to,na co mám, a když na to nemám, tak si to holt nekoupím:-D když nemám na dovolenou na Bali, pojedu k rybníku. Tam je taky krásně. Když nemam na novej foun, koupím starší, atd.

  • Shierley1 25.2.2017 14:29

    A je to taky o lidech. Co je pro jednoho kravina pro druhého může být zásadní. Ale prostě na co nemám, nekupuju. Tečka.
    Vyjma te hypotéky. Pro někoho je to i levnější než nájem a budou mít svoje, to chápu. Brácha si teď vzal na dvougenerační dům hypo 2,5 milionu, melcek dal hotove a s jeho příjmem (zda zustane) má za 15 let splaceno.
    Najmy jsou trapne vysoky a u nas za 1+kk chteji treba 9000+sluzby :-o
    Já rodila děti až jsem se cítila dost zabezpečená a bylo to ještě málo :-D Jasny, je to každýho věc, ale co mi vadí je jak každej nadává na stát a čeká, že dostane vše zadarmo. To je klasickej čecháčkysmus...

  • whitehorse1 25.2.2017 14:34

    shierley jenže ti malí si dají do odečtu daní kde co, což normální zaměstnanec nemůže. Co se týče toho, že drobný podnikatel nemá na nic moc narok-sla jsi na nemocenskou jako zaměstnanec? Pěkné tvrdý pád na hubu..3 dny neplacený vůbec a pak zbytek o dost nižší. Za 2 týdny nemocnosti sem měla min jak za 4 dny dovolené. Málokdo si tu nemocenskou může dovolit, jsou firmy kde prostě pujdes dolů s penězi i jen proto, že jsi šla v pracovní době k lekari, a neschopenka znamená konec práce...
    A kolik odvede zaměstnanec na zdravotním, sociálním, daních a kolik ještě zaměstnavatel za něho...V porovnání s OSVČ celkem dost rozdíl. Nehledě na druhou vec-spousta OSVČ ani některé příjmy neprizna-dame to na fakturu (a tudíž dráž) nebo bez faktury(a tudíž malá domů o které nikdo neví)?
    Jinak půjčky na kraviny typu dovolená, vánoční dárky apod souhlasím, že jsou nesmysl. Ale bohužel jsou lidi, kteří nemají z čeho ušetřit na pračku a další potrebne věci a ti si půjčku vzít musí.
    Co se stejných podmínek tyce-s tím ne až tak souhlasím. Ne každý má rodiče/prarodiče kteří mu mohou (a mají z čeho) dat statisíce na bydlení. Ne každý má takovou práci, aby z ní na to bydlení ušetřil, když potřebuje i peníze na vybavení domácnosti.
    A zase ta nešťastná vyjadreni-vdovy a samozivitelky na to musí myslet dopredu a na vse..Ona ne vždy ta samozivitelka je samozivitelkou z vlastní vůle, a vdova asi taky nemůže moc za to, že její manžel umřel...A pokud zůstane samozivitelka s dítětem sama tak to není zrovna veselá situace.

  • whitehorse1 25.2.2017 14:37

    shierley ale já bych neřekla cechackysmus...Já bych řekla, že prostě lidi chtějí za poctivou prací poctivou odměnu a ne že se zisky z firem a bank odvádí mimo naši republiku - do mateřských firem. A v tomto je ta role státu, který měl už dávno zakročit. Firmy dostanou pobídky, dotace, úlevu na daních...A navrch si ještě vydelek-zisk na našich lidech, vyvezou ven, protože doma by si toto chování dovolit nemohly a tak svoje mnohdy doma prodelecne firmy (Tesco, Erste bank) dotují zisky od nás.

  • Shierley1 25.2.2017 14:47

    Záleží na odvětví podnikání a způsobu danění. Ne, na neschopence jsem nebyla od doby co to změnili, protože jsem byla osvč (svarc system), pak jako zaměstnanec uz nebyla nemocná a na rizikovym mi to bylo jedno. V dnešní době se dá ošetřit vše snad kromě toho, že chlap zdrhne ;-) ale tady zase dobre funguje stat a spousta prispevku, na ktere ma zena narok kdyz splnuje podminky.
    Praci ma clovek takovou jakou si najde. Studovat maji moznost vsichni stejnou stejne jako jinak se vzdelavat. To uz je ale slovickareni.
    Rodice, prarodice jsou neco jinyho, o tom se nebavim vubec ;-)
    Aby nedoslo k nejake mejlce, tak my si taky nemuzeme vyskakovat, nemame svoje bydleni a kdyz neco chceme, tak musime setrit. Presto si nestezujeme a jsme spokojeni s tim co mame :)

  • whitehorse1 25.2.2017 14:56

    shierley práci má člověk takovou, jakou si najde? To povídej v některým regionu, kde je práce málo a pokud se nabízí tak za uvedené částky ve 3 směnném Provozu. Druhou věcí je, že prostě ne vždy se na danou pozici dostaneš. Ať už proto, že máš málo zkušeností, tak paradoxně proto, že už jich máš moc (bohužel vlastní zkušenost).
    Další věcí je, že ne každý je co se studijních schopnosti týče na to, studovat. A některé druhy škol bych rušila úplně, protože jejich absolventi jsou k necemu rozumnému nepoužitelní. Ono to není prostě tak černobílé jak se to snažíš ukázat. A faktem prostě je, že u nás jsou platy dost podhodnoceny. Tím myslím v té dělnické profesi, ale nejen v ní.

  • Shierley1 25.2.2017 15:15

    Jla to nevidim cernobile, ale ani tak cerne ;-)

  • samsonoh 25.2.2017 16:51

    Zajímavé :-) já jsem si dříve myslela, že to je normální, mít úvěr a hypotéku a tohle všechno splácet 30 let a jakoby žít v klidu a pohodě.
    Jenže aby si člověk mohl dovolit důstojné bydlení (např. 3+1/3+kk pro tří až čtyřčlennou rodinu), tak v Praze je to skoro nereálné. V ostatních městech ČR by to bylo jednodušší, ale v těch ostatních městech jsou i jiné platy. Např. můj manžel je programátor a já mám poloviční HPP a k tomu ŽL. Dohromady nevyděláváme ani tolik, abychom si tu hypotéku mohli dovolit. Protože to by znamenalo, že musíme zůstat tady [v ČR] a platit jak mourovatí. A platit nájem v Praze (např. většina 2+kk [30+ m2] začíná na 12-14 000 i s poplatky a tohle je opravdu čisté vyhazování peněz. Měsíční výdaje tak dosahují většinou ke 20 tisícům [pro dva: 14000 byt, 1000 MHD, 1400 telefony (díky našim operátorům) 4000 jídlo a je to. Samozřejmě telefon jde zkrouhnout]. Z toho vyplývá, že stát nás skutečně nutí k tomu, se na 30 let uvázat na hypotéku. A co když má člověk ambice, je schopný a chce něčeho dosáhnout? Jen tak se s hypotékou někam nepřestěhujete. A co když (nedej bože) se stane nějaký úraz a živitelce rodiny nebude moci nadále dělat tu práci, která přináší 85% rodinného příjmu? Tady ani pojištění nepomůže. A zastáncem úvěru už nejsem vůbec, protože to je čisté okrádání [v případě, že nemáte v plánu splácet každý měsíc 25 tis. jako mimořádné splátky a tím pádem nepřeplácet majlant].
    Já si nestěžuju, jen vidím, že inerce financí v ČR je velmi malá a hlavně pomalá. Např. v tom samém Rusku, na které tolik lidí a médií spílá jen zášť, se nám žilo lépe než tady v ČR. Mohli jsme si dovolit více, koupit více, cestovat každý rok a ještě k tomu zaplatit velkou svatbu...
    A na to aby si tady člověk koupil auto, musí podle všeho zalézt do úvěru...

  • Shierley1 25.2.2017 17:05

    samsonoh vy jste žili v Rusku? Jak dlouho? :)

  • whitehorse1 25.2.2017 17:36

    samsonoh ono ani v Brně to není moc veselé. Platy jsou nižší jak v Praze, ale ceny o tolik nižší nejsou. A s tou cenou bytu mne opravili naši, že sem se sekla, že momentálně cena za 3+1v paneláku na sídlišti je více než 3,2mega (čím lepší lokalita tím výš se to šplhá - až ke 4 mega). A jinde je to obdobne-sice ceny nemovitostí nižší, ale taky nižší příjmy. Takže suma sumárum - pořád to dělá dost velkou sumu na to, aby člověk s platem, který odpovídá většině ve společnosti (protože 60% lidí má příjem podprumerny), mohl i slušné žít.

  • Bývalá uživatelka #161912 25.2.2017 18:36

    samsonoh vy vyzijete ze 4 tisic na mesic na jidlo? Tak to respekt. My jsme minimalne na 10 a to ani nemrknem. Je fakt ze kupujeme hodne zeleniny,ovoce,je v tom UM atd. Ale jsou mesice kdy je to i vic 8-o

  • Bývalá uživatelka #175376 25.2.2017 19:04

    envie1 nic si z toho nedelej,my ve dvou taky nevystacime se 4 tisici,to vubec..je pravda ze si to az tak nevedeme,je v tom i drogerka a ruzny veci,nepocitam jen jidlo,ale i tak utratime dost,a to nekupujem zbytecnosti a kupujem hodne v akcich. Jo taky si neco doprejem,to je fakt,ale tak normalne bych rekla,obcas nejakou dobrotu,obcas treba objedname pizzu,ale ne casto. Je pravda,ze nejime pres tyden stejny jidlo,protoze pritel jezdi..a kdyz neni nic k placeni,vzdycky prijde nejaka pojistka za auto,je potreba technicka,oprava,nebo jiny vydaje..ale nestezuju si,jsem rada ze jsme zdravi,stastny a za to,jak zijem,i kdyz prislo vsechno najednou,tehotenstvi,barak,rekonstrukce :D

  • Shierley1 25.2.2017 19:08

    My máme na jídlo cca 8,5tis., ale to už i s malou neurvalou strávnicí jinak nám stačilo i 5tis. Tím, že neumím vařit na jeden den se ušetří, když je jedno jídlo na dva až tři dny. Největší položkou jsou kvalitní suroviny k vaření a ovoce a zelenina pro malou. Není tam samozřejmě drogerka, juchání (manželova pivíčka, pince, lasergame apod. :-D ) a občasné (nedělní) obědy. ALE byly i doby, kdy jsme žili za míň jak 4 tis. na měsíc, ale to jsme neměli malou ještě a bylo to jen dva měsíce (než jsem si našla práci). Jinak znám bohužel spousta rodin, kde je na jídlo cca 2500 max. 3000 a jsou tam třeba děti dvě :-(

  • Bývalá uživatelka #161912 25.2.2017 19:18

    Miso to znam taky a nechapu jak to zvladaji :-o my se snazime uznás druhej mesic setrit. Respektive neutracet za blbosti,ale stale nesetrime a nejde nam to. Nevim kde delam chybu. Piseme si kazdou korunu utracenou,mame zvlast jidlo,drogerii,juchani,hadry atd. A proste stale to nejde stahnout. Obzvlast ted to jidlo. Ovoce a zelenina. Denne mam 4 porce zeleniny a jednu ovoce. A to je ted drahy jak cert. Barca zatim odmita. Ji jen banany a rajcata.

  • samsonoh 25.2.2017 19:43

    Shierley1 Jj, žili jsme tam celkem 3 roky (manžel je Rus). Mě se tam moc líbilo, i když celkově je tam životní úroveň úplně někde jinde. Ale beru to na cenu potravin, služeb atd. Všechno MNOHEM levnější a tudíž dostupnější (a to přepočítávám čistě na poměr česká výplata - české potraviny/služby, ruská výplata - ruské potraviny/služby). Líbí se mi více v Česku, protože jsem tady doma, ale když na to pohlédnu zpětně (za poslední 3 roky co jsem opět tady), tak tady si nemůžeme dovolit skoro nic :-( v Rusku jsme si už stihli vzít a zaplatit hypotéku = koupit byteček (sice extra malá garsonka 30m2, ale to je jen o 9m2 menší než to, v čem žijeme teď v Praze. A když srovnán cenu dostupnosti bydlení tady (ne cenu samotného bydlení), tak v Praze bychom za stejný byt zaplatili 2,5x více). Přitom garsonka je v Petrohradě, druhém největším městě Ruska se 7,5 miliony lidí. To je sakra víc než v Praze. To je víc než celé Slovensko.
    whitehorse1 jj, naprosto tě chápu. V Praze jsou ty ceny teď ještě vyšší a bydlení se stalo ještě méně dostupnější než předtím.
    envie1 jj, opravdu 4 tisíce a někdy i méně. Manžel dostává stravenky (většinou 2 tis na měsíc) a z toho chodíme na nákupy. Jakmile dojdou, tak kupujeme za peníze. Obědy vařím, takže máme vždy navařeno. V restauraci jsme byli naposledy asi ... no asi někdy v létě a předtím v lednu. Jídlo si vůbec neobjednáváme (jako na rozvoz), protože to je jednoduše drahé. A najíš se z toho jen jednou. Je pravda, že děti zatím nemáme, takže jsme si mohli dovolit takhle žít. Ale i přes to přese všechno, jsme kupovali ovoce a zeleninu a šlo to. Nemuseli jsme kupovat nejlevnější potraviny, ale jsou některé, které jsou jednoduše úplně vyřazeny z našeho seznamu (jako dražší sýry, salámy - v nich stejně nic moc dobrého není, různé pomazánky typu gervais atd. atd.). A jíme zdravě :-) Jedno dítě je teď ale na cestě, takže jsem tomu musela uzpůsobit i jídelníček a už se dostáváme i nad 4 tisíce. Do jídla nepočítám drogerii, léky atd. protože to není jídlo.
    Takže když to shrnu, tak nikam do restaurací nechodíme, jídlo si neobjednáváme a žijeme skromě :-) Moji rodiče jsou třeba taky dva, ale jí jak prokopnutí a za jídlo taky utratí okolo 10 tis. za měsíc. Jenže jejich jídelníček vypadá úplně jinak.

  • Bývalá uživatelka #161912 25.2.2017 20:15

    No tak my taky nikam nechodime. Pizzu si treba objedname jednou za ctvrt roku,varime doma. Jime zdrave,kupujeme kvalitni sunky,syry atd. A se 4 litry bych to teda nedala. A to taky pocitam jen jidlo. Je fakt,ze treba kupujeme to UM a sklenicky s rybou a hovezim,protoze to mi mlada domaci odmita jist. To dela dost. Ale stejne...jinak ty stravenky asi udelaji hodne...manzel stravenky nema. Ale i tak jste dobri.

  • terryk 25.2.2017 20:45

    envie1: to je fakt, deset deka šunky a máš 28 Kč v prcicich...

  • samsonoh 25.2.2017 20:48

    envie ty stravenky nám umožní jít tak 1,5-2x do obchodu na nějaký "větší nákup". Ale jinak je to všechno tím vařením.

  • whitehorse1 25.2.2017 20:50

    Ty stravenky udělají dost i když se to na první pohled nezdá. Když sem byla na mateřské a manžel jich měl jen pár (dostávají pouze za noční směny) tak to byl rozdíl oproti tomu, když já mám v práci stravenku na každý odpracovaný den. A nakoupit potraviny za stravenky místo toho jít na jeden oběd za ní je citelny rozdíl.

  • Bývalá uživatelka #161912 25.2.2017 21:00

    samsonoh my ale taky varime. Denne. Podle me to delaji ty stravenky...jak pise whitehorse1

  • Bývalá uživatelka #138239 25.2.2017 21:19

    Ja nevím,co to dělá,ale my teda máme 6000 a ve 3 z toho nevycházíme:'-(To si vše píšu a snažíme se šetřit,ale je pravda,ze obedy 3 dny nejime,maximalne 2 a to taky ne často.

  • Bývalá uživatelka #161912 25.2.2017 22:06

    dancewomen dle me je jedno,zda uvaris na jeden den nebo na tri. Umerne tomu uberes ci pridas surovin...cenove to dle me vyjde stejne. Si vem,koupim maso,nakrajim z nej treba 6 platku a je sumak,zda z nej budu mit vsech sest platku treba pecenych,nebo udelam dva pecene,dva jako rizky a dva treba na prirodno. Vis jak. Porad to mas koupene jako flak masa a ty rozdily v tom zbytku uz nejsou tak velke.

  • Bývalá uživatelka #161912 25.2.2017 22:07

    Se mi to odeslalo,proste tim chci rict,ze si myslim ze je jedno,zda to uvaris rovnou a jis to tri dny,nebo to uvaris na ruzne zpusoby a kazdy den jinak. Tim ze varis kazdy den mas max vetsi naklady na energie. Ale na tom jidle to je asi jedno.

  • Shierley1 26.2.2017 10:28

    envie1 tím, že to budeš vařit každý den jinak, tak potřebuješ ale i jinou přílohu, ne? Nějak mi to totiž pak bez změny přílohy nedává smysl (proč to dělat různě, když ve finále je to s tím samým) a když ji změníš, tak už to zase hezky korunku po korunce stoupá. Takže mít jedno jídlo na tři dny a nebo tři různá jídla je podle mě dost znát na částce, kterou za to uvalíš, byť se odrážíme od jednoho fláku masa. Jako ale hádat se nebudu jestli se neshodnem :-D

  • samsonoh 26.2.2017 10:43

    já si myslím, že víc než stravenky má na celkovou částku vliv to, že nemáme maso každý den, ani každý druhý den. Většinou tak 3x do týdne.
    A ty stravenky, to jsou vlastně stejné peníze, jen vyjádřené v jiné formě. Protože zaměstnavatel sice dotuje 50%, ale těch dalších 50% si platí zaměstnanec. Takže z každé stovkové stravenky na 1 pracovní den platíme polovinu my. Tudíž jakoby z těch 2 tisíc za stravenky na měsíc, máme navíc tisícovku. Což by ve výsledku zvedlo částku ze 4 na 5 tisíc ... a to zase takový rozdíl není.

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 10:56

    Shierley no ja nevim,jestli uvarim dve porce ryze ci dve porce testovin mi neprijde rozdil :-D ale nezkousela jsem to pocitat,tak se mozna pletu :-), jako my uvalime za jidlo hodne. Ale nezivorime,takze pokud se dostanem do situace,ze si to nebudeme moct dovolit,tak ano,zacneme to mega pocitat a zacneme setrit na vecech,ktery si ted dovolit muzem a pak nebudem moct. Treba tolikrat denne zeleninu,nebo tak. samsonoh tak to dela taky hodne to maso. My mame snad denne. Max jednou za tyden mame bezmasy obed. A snazime se 1-2x tydne rybu. Tresku ci lososa.

  • Shierley1 26.2.2017 11:01

    Právěže kdybys to měla počítat, tak to rozdíl bude :)

  • whitehorse1 26.2.2017 11:21

    shierley a tobě chutná jíst 3 dny po sobě absolutně totéž?A to tu přílohu rovnou vaříš na 3 dny? Já bych řekla tak jak envie1 že to, že to udělám pokaždé s jinou přílohou neudělá takový rozdíl ve financich.

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 11:24

    No ja bych 3 dny fakt totéž nejedla,natoz můj manzel nebo malý,2 dny ještě nekdy zkousneme:-)

  • Shierley1 26.2.2017 11:24

    Já byla vychovaná v tom, že jídlo se nevyhazuje, neplýtvá se s ním a jí se to, co se uvařilo. Ne, přílohu vařím každý den zvlášť, ale vždy stejnou ;)
    Píšu, že jídlo je na dva až tři dny. Ne, že je vždy jen a pouze na tři dny. Nepřekrucujte to zase ;)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 11:26

    Taky neplytvame,ale varim max na 2 dny,3 den by Nám to už nejedl asi ani pes:-DDelam si legraci,kazda to máme holt jinak.

  • Shierley1 26.2.2017 11:30

    Tak já neumím vařit pro míň jak 4 osoby. A když je manžel pryč, tak co s tím? Buď si to dám o den dýl nebo to zamrazím. Bavíme se o mně, malá má každý den něco jiného. Ale vyhazovat to nebudu. Když je manžel doma, je jídlo max. na dva dny, protože nás bývalo doma osm a vařila jsem pro tolik osob od dvanácti let.
    Z vás mám pocit, že jak něco není dle toho jak to máte vy, tak je to hned špatně a jsem pomale za prase. No tak ať, mně to nevadí :)

  • samsonoh 26.2.2017 11:34

    envie1 ano, maso udělá hodně a ryby ještě více. My třeba máme rybu jednou za měsíc, protože my nejsme ryboví, jím to jen z pocinnosti :-D takže když to vlastně shrneš, tak tohle právě udělá ten rozdíl mezi třeba 4 a 8 tisíci.
    A Shirley a envie1 když to opravdu začnete počítat, tak ten rozdíl uvidíte ;-)

  • Shierley1 26.2.2017 11:37

    samsonoh já se nepřu, mně je to jasný. My byli vždycky chudí při tom počtu dětí co rodiče dohromady měli a vím jak to mamka musela dělat, aby vyšla s tím co bylo :)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 11:37

    Shierley1Ja si v žádném případě nic takového nemyslím!Jen jsem psala,jak to máme my,nic víc.

  • Shierley1 26.2.2017 11:38

    dancewomen klid, to je můj pocit, to s tebou nesouvisí :-D ;-) ty za mé pocity nejsi zodpovědná :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 11:39

    Věřím,že bez masa,ryb,ovoce a zeleniny se dost ušetří,až budeme mít druhé,budeme muset i na tomhle ubrat a to mě štve,protože fakt nerozhazujeme:-(

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 11:40

    Shierley1Třeba Ti i závidím,že ušetříte víc jak my:-D

  • Shierley1 26.2.2017 11:44

    dancewomen tak ono závidět zase není co, bacha na to :-D Akorát mě prostě není zatěžko dojíst co se navařilo. Zase ale dbám na to, aby to malá měla pestré, každý den jinou polévku, maso a chutnalo jí. Já jsem až ta poslední :)

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 11:45

    Jako my pocitame,piseme si co utratime,kazdou korunu,ale spocitane jestli stoji min varit na tri dny to same nebo nestoji to nemam. Ja nemam problem jist tri dny to same. Taky to tak obcas vyjde,treba kdyz upeceme kralika,tak to jime taky dva az tri dny. Treti den uz to jim jen z nutnosti,protoze nemame radi vyhazovani jidla,ale uz se mi u toho obraci zaludek :-D snazime se varit denne,max ob den. Jako nejvoc dela maso,ryby,ovoce a zelenina to je fakt. Pak je na kazdem zda si to muze doprat,chce doprat ci ne...

  • Shierley1 26.2.2017 11:49

    Já třeba začala jíst ryby a ovoce, zeleninu ve velkým až co tomu malá rozumí - aby to viděla a přišlo jí to normální. Jinak jsem tomu nikdy moc nedala. Ale já všeobecně jídlu moc nedala nikdy.

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 12:18

    samsonoh a co treba varite bezmaseho? At naberu inspiraci. My bezmase v podstate jen koprovku,tu delame s vejcem, pak spenat,ten taky s vejcem. Ale tyhle jidla mame tak 4x do roka. Jinak testoviny s nejakou napr.syrovozampionovou omackou a rizoto a to taky parkrat do roka. Prave nejak bez masa varit neumime. A taky bych to brala. Protoze si myslim,ze az zas takbzdrave to neni jist porad maso a za druhe usetreny penize jsou takovej bonus.

  • terryk 26.2.2017 12:20

    Já se hlásím k prasatům, jídlo si dám klidně i druhej den stejný a když je nouze nejvyšší, tak i třetí den:-) malej má taky někdy dva dny po sobě stejnej oběd, pač on je vybiravej, tak když mu něco chutná, napětí mu to na dva dny. A člověk má pak šanci věnovat se zabavnejsim věcem, než je vareni :-)

  • Shierley1 26.2.2017 12:22

    envie1 malá třeba miluje brambory zapečený se smetanou - nic víc, nic míň :-) Takže já dělám půl pekáče s masem a půl bez, protože by to stejně nejedla a spokojení jsme všichni :-D A jak děláš rizoto bez masa? Já to umím jenom s masem :-o

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:23

    My děláme treba zampionove rizoto;-)

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 12:24

    Ja delam zeleninovy nebo houbovy. :-) vidis tak to by me treba nenapadlo jen brambory se smetanou :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:25

    Cocka a okurkova omáčka jdou taky s vejcem;-)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:25

    Spagety carbonare dělám se slaninou;-)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:26

    S těmi bramborami se smetanou zapikam treba brokolici nebo řepu a zastrouham syrem;-)

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 12:26

    Okurkova omacka? To neznam,sem s receptikem :-) okurky miluju. Cocku nesnasim :O= jak se od hypotek dostat k receptum :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:27

    Zeleninove a testovinove saláty dělám třeba se surimi tycinkami nebo tunakem;-)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:28

    Jo jo vaření,tady se aspoň nepohadame:-D

  • Shierley1 26.2.2017 12:28

    A ještě malá miluje hrachovou kaši s okurkem :-D A manželův salát s houbami, rajčaty, kukuřicí a dresingem

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:29

    Okurkova se dělá stejně jako koprova,nakraji se tam sterilizovane okurky misto kopru;-)Koprovku máme dnes:-)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:29

    K hrachacce musíme mít aspoň párek:-D

  • Shierley1 26.2.2017 12:31

    dancewomen ona to nejí, ale když už, tak volský oko, to miluje :-D ale okurky má ke všemu, i k jogurtu. Furt chodí do lednice a vyžírá je :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:31

    envie1A co sladka jídla děláte?

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:32

    Shierley1:-D

  • Shierley1 26.2.2017 12:34

    Já sladká jídla nedělám, neumím to. Už rok se odhodlávám k rýžovému nákypu nebo žemlovce, ale furt jsem se nehecla. Přitom jsem si jistá, že by se toho užrala :-D
    Ale třeba malá miluje musaku, je tam teda mleté maso, ale i lilek, rajčata atd.
    A to je dobrej nápad. dancewomen založ deníček na oblíbené recepty, ať to tady neplevelíme :)

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 12:34

    dancewomen taky jsem mela dnes koprovku,miluju ji :-) sladka neeee. Na sladky moc nejsme. Kdyz uz sladky,tak palacinky, ale to k veceri,nebo tabulku cokolady,ale jinak neee.Shierley1 jako sterilovany okurky k jogurtu jo? :-D to videla u tebe a tvejch tehu chuti ne? :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 12:35

    Ja to kašlu.Už nebudu spamovat:-D

  • terryk 26.2.2017 12:37

    Sem s těmi recepty!

  • Shierley1 26.2.2017 12:41

    envie1 jojo, miluje okurky. Ne, u mě to neviděla. Já nemám žádný divný chutě ani jsem neměla :-D

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 22:06

    http://bydleni.idnes.cz/bydleni-v-belorusku-maly-byt-levne-bydleni-f2f-/dum_osobnosti.aspx

  • samsonoh 26.2.2017 22:52

    Teda dobře jste přešly od hypoték k receptům:-D
    envie1 děláme klasiky: luštěniny všeho druhu, zeleninové polévky, kaše (od ovesných, přes jáhlové až po kukuřičné nebo ty obědové jako hrachovka atd.), zapékané těstoviny se zeleninou, nahraď těstoviny rýží nebo pohankou a máš další jídla. Pak třeba jen zapečené brambory (s hrubou solí, olivový olejem a tymiánem - úžasné!) a třeba můj favorit - zapečená zelenina (cuketa, mrkev, brambory, rajčata, barevné papriky a hlavní přísada čerstvé žampiony), celé to můžeš začít třeba smetanou s nějakým kořením a zapečeš - já jsem z tohohle jak urvaná z řetězu :-)
    No a pak jsou tady různé rychlovky v podobě různých rychloomáček typu smažená cibulka, do toho čerstvá nakrájená rajčata, kysaná smetana, koření a k tomu: těstoviny/rýže/pohanka, sýrové omáčky, houbové atd. atd.
    Poté všechno, co se dá smažit jako: bramboráky, langoše, zeleninové placky, ovesné placky atd.
    Pak nějaká ruská jídla: pelmeně, vareniky, pirožky atd. Pirožky se dají naplnit prakticky čímkoliv od brambor, vajec, jarní cinulky s vejci, dušeným zelím po dušenou mrkev. A je to vynikající :-)
    A to jsem se ještě nedostala k mým nejoblíbenějším eintopfům :-D to jsem se naučila v Rusku: uvaříš kus hovězího (hodně dlouho, nekrájet, opravdu kus), potom přidáš brambory (čím větší kusy, tím lepší) a přidáš cizrnu (ta musí být den předtím namočená), k tomu bobkový list nějaký těm kuličkový pepř a nové koření a celé to necháš ještě povařit. Díky cizině dostane maso skvělou chuť, od masa zase chytnou brambory a vývar je jedna báseň :-) podávají to jako polévku s hotový jídlem zároveň a do vývaru často přidávají takovou směs: může to být kysaná smetana s česnekem nebo kefír s česnekem. Stačí trochu, 1-2 lžíce, k tomu chleba a máte vynikající oběd :-)
    Nebo další taková klasika je boršč a nebo soljanka (to je taky považováno za něco mezi polévkou a druhým jídlem :-)
    Holky, vy jste mi nadělaly takové chutě :-D

    No rozjela jsem se pěkně, ale to je jen menší část toho, co všechno vaříme :-) jsem totiž už postižená tím Ruskem, takže jsem si spoustu receptů přizpůsobila. V Rusku jedí střídmě, zato sytě. Na krásu moc nehledí, hlavně na výživnost a prostě na to, že je to jídlo :-)

  • samsonoh 26.2.2017 23:00

    No a jinak jíme hodně mléčné výrobky: smetana, tvaroh, mléko, sýry, máslo a hodně vajec. Těch jíme fakt hodně :-) další taková rychlovka, co mě napadla (když mi to manžel ukázal, tak jsem si říkala, co ty jsi za zvíře, taková jídla) a pak mi to začalo chutnat :-D vařená pohanka (mimochodem neuvěřitelně zdravá), přidáš do 1 porce 1-2 vařená vejce a pokud to nechceš mít suché, tak třeba lžičku majonézy (určitě ne tatarky, ta je kyselá). Nebo místo majonézy třeba ten česnekový dip že smetany. Zamíchat a je to :-) vzhledově by to cenu nevyhrálo, ale chuťově je to výborné, zasytí a výživově to také nemá chybu :-)

  • samsonoh 26.2.2017 23:03

    Celkově se ten jídelníček hodně změnil a už moc nerozeznáváme takové to dělení "tohle je na snídani, tohle na oběd a tohle na večeři" - prostě je to jídlo :-) v Rusku je to taky tak a časem jsem si na to (nevolky) zvykla. Teď už mi to ani nepřijde :-) Rusové kolikrát dokážou vymyslet takové šílené kombinace jídla, že nám Čechům nad tím zůstává rozum stát :-)

  • Bývalá uživatelka #138239 26.2.2017 23:08

    To jsou fakt kombinace:-)

  • samsonoh 26.2.2017 23:12

    Když jsem něco z toho zkoušela dělat doma rodičům, tak nad tím ohrnovali nos, ale pak se jim dělali boule za ušima :-) hlavně taťka, ten je sice konzerva, ale rád vyzkouší nová jídla a chytlo ho to tak, že to prostě teď dělá a mamka se to musela naučit i vařit i jíst :-D

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 23:18

    No my se snazime jist prave tak,abychom ke kazdemu jidlu meli dacharidy,bilkoviny a zeleninu. A nejime smazene...takze tak pulku bych nedala. Ale zni to dobre a jednou za cas urcite ano. Jinak borsc miluju!!! Babicka dela skvelej pravej ruskej...mnam,asi ji musim popohnat,at zase navari :-)

  • samsonoh 26.2.2017 23:24

    Toho smaženého taky moc nejíme, obzvlášť teď ne. Když je potřeba něco smažit, tak to raději šoupnu do trouby. Vzala jsem to jako takový přehled jídel za poslední 3 roky :-)

  • Bývalá uživatelka #161912 26.2.2017 23:29

    Jj to jo,kazdopadne dekuju,inspiraci jsem urcite nabrala. Treba kase, ty my vubec nejime,pritom,male je delame a myslim,ze takova kase s ovocem je urcite prijemna snidane.

  • terryk 27.2.2017 6:57

    K těm chutím. Na Kubě měli taky dobrý kombinace. Chleba s marmeládou a sýrem nebo sardinky s rejzi:-)

  • Bývalá uživatelka #161912 27.2.2017 7:08

    Me prijde ze to maj vsude.po svete,ze jen my jsme takovy konzervy :-D my co kde jsme byli tam jsme nestacili zitrat :-D o exotice nemluve :-D

  • whitehorse1 27.2.2017 7:11

    terryk když mi byli 4 roky, tak sem na dovolené v Rusku zapíjela sardinky smetanou. takže proč by ne sardinky s rýží :D :D

  • terryk 27.2.2017 7:26

    envie1, whitehorse1: jsme děsný konzervy a ještě když někam jedem, dovíme se, že tam nemaj chleba, turka a smažený řízek, bez čehož si svůj život neumíme představit:-D

  • Bývalá uživatelka #161912 27.2.2017 7:46

    terryk :-D:-D:-D:-D:-D:-D ja teda kavu piju dost,ale s tou jsem nikdy problem nemela. Ani rizek mi nechybel :-D jsem pomerne prizpusobiva...ale co se tyka peciva,tak to joooo. To mam.obcas problem,kdyz maji pecivo jen sladke nebo dokonce temer zadne :-D:-D:-D ochutnala jsem uz par druhu kuchyne a co me zaujalo velmi,tak kreolska a z te evropske francouzska....smazeny zaby s cesnekovym dipem uaaaaaaa mnamky. A moooooc se tesim az se mi splni sen a odjedu na dovcu do vietnamu a ochutnam tu jejich kuchyni v jejich krajine a jejich prirode...pomooooc ja chci hned.

  • terryk 27.2.2017 8:05

    envie1: já jsem taky exot. Jak jsem někde v cizině, zapomenu na všechno český a cpu se místním:-) fakt je, že chleba mi časem chybět začne, ale jinak? Jinak fakt na pohodu:-) žáby jsem jedla na Kubě, ale tuším ve verzi s bramborem nebo boniatem, takže trošku něco na způsob kuřete s bramborovou kasi:-D ale s tim dipem to musí bejt božské! Mě by snad i lákalo ochutnat různý červíky a hmyzaky:-D
    paradoxem je, že když si člověk z dovci přiveze něco, co mu tam chutnalo, doma to jaksi to kouzlo postrádá:-)

  • Bývalá uživatelka #138239 27.2.2017 8:14

    Ja jsem asi trochu konzerva:-D

  • Bývalá uživatelka #161912 27.2.2017 8:27

    terryk presne tak. Taky at jsem kdekoliv,tak jim jejich kuchyni. Hrozne rada sleduju porad S kucharem na cestach. Je to ten francouz co vsude jezdi,vari tam,ji jejich jidla,vterkuje se do domacnosti atd. Znas to? Miluju to! Ale je teda fakt,ze obcas je mi na zvraceni z toho co ji :O=:-D dancewomen z toho si nic nedelej :-) ale zaby jsou fakt moc dobry :-D kdyz ti to uvarej a nereknou ti ze je to zaba,oberou ti maso abys to nepoznala podle vzhledu,tak si fakt pochutnas :-)

  • Bývalá uživatelka #138239 27.2.2017 8:34

    A hned jak by mi to řekli,by to letelo ven:-D

  • Bývalá uživatelka #161912 27.2.2017 8:43

    :-D:-D:-D:-D:-D

  • terryk 27.2.2017 10:10

    envie1: je, tak to neznám, kde se to dá naladit?:-)

  • Bývalá uživatelka #161912 27.2.2017 11:00

    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10464003092-s-kucharem-kolem-sveta/


    Myslim ze v archivu budou mit urcite vsechny dily. Miluju ten porad. Je to takove ze se dozvis zajimavosti z te zeme, jidlo, je to mnohdy i dost vtipne. Je to asi jediny na co koukam v tv kdyz mam cas. Jinak se u nas tv v podstate nezapina.

  • Bývalá uživatelka #161912 2.3.2017 20:06

    terryk prave bezi s kucharem kolem sveta. Je dil z Vanuatu. Muj sen se podivat do Vanuatu :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.